A Cisco a jövőről III.

Böngészőalapú videó és együttműködés. A böngészők évek óta az egyik legfontosabb információforrásként szolgálnak a felhasználók számára. A webes közösségi alkalmazások lehetővé teszik a felhasználók interakcióját, például bejegyzések és fotók megosztását, azonban a valós idejű kapcsolatteremtésre nincs sok lehetőség. Ennek nemcsak a magánfelhasználók közötti kommunikációban van komoly jelentősége, hanem a b2c és a b2b kommunikációban is, elég csak az online ügyfélszolgálatokban vagy a különféle együttműködési megoldásokban rejlő lehetőségekre gondolni. A WebRTC keretrendszer a valós idejű webes kommunikáció lehetőségét nyújtja a különféle eszközök között, körülbelül úgy, mintha az okostelefon a böngészőbe költözne. Ma már léteznek böngésző alapú interaktív technológiák, ilyen például a Cisco WebEx online konferencia alkalmazása. Azonban ezeknek az alkalmazásoknak a kialakításánál és bevezetésénél számtalan eszközre és felhasználóra kell megoldásokat fejleszteni, illetve  továbbra is letöltést igénylő kiegészítőkön alapulnak. A kommunikáció magasabb szintre emeléséhez egyszerű, mindenütt jelenlévő és gyorsan telepíthető webes felületre van szükség. A Cisco ennek érdekében nyílttá és bináris modulként ingyenesen letölthetővé tenné a legelterjedtebb H.264 videokodeket szervereiről, amelyet az alkalmazásfejlesztők saját szoftvereikben alkalmazhatnak, bármilyen platformon. Ezt a kódolást használják a Blu-ray lemezeken és ezt alkalmazza a YouTube, az Apple Quicktime és a mobiltelefonok túlnyomó többsége is. A Cisco döntésének hatására a Mozilla bejelentette, hogy 2014-től hozzáadja a H.264 kodeket a Firefox böngészőhöz, így elhárul az akadály a valós idejű videók kiegészítők nélküli webes megjelenítése elől. Ez a változás komoly lépést jelent az eszköz- és platformfüggetlen valós idejű kommunikációs megoldások használata felé.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Az sms-nek annyi

sze dec 25 , 2013
ShareTweetPinShareAz elmúlt három évben több mint húsz százalékkal csökkent az ünnepek alatt küldött SMS-ek száma, és az okos készülékek előretörésével ez a tendencia várhatóan tovább folytatódik, ami a fogyasztói szokások és igények átalakulását jelzi. A 4G-képes okos eszközök gyors terjedésének és a lefedettség bővülésének köszönhetően egyre többen használják ki a […]
sms

És még ez is...