4iG: Rekord árbevétel, durván negatív adózott eredmény

Fekete Péter, a 4iG csoport vezérigazgatójaMár megint erős negyedévet zárt az infokommunikációs 4iG-csoport, a cég az első három negyedévben rekordösszegű árbevételt és EBITDA-t ért el, az adózott eredmény azonban mínusz 6,4 milliárd forint volt, az egy évvel korábbi mínusz 11,7 milliárd után. A bevételnövekedés motorja a Vodafone Magyarország, valamint a 2022 első fél évéig lezárt akvizíciókkal megszerzett vállalatok jelentős eredménynövekedése volt.

A csoport nettó árbevétele a harmadik negyedévben 155 milliárd forint volt, több mint duplája az egy évvel korábbinak. A pénzügyi és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 52 milliárd forintot tett ki, 163 százalékkal nőtt egy év alatt.

Az első három negyedévben elért 421,3 milliárd forintos nettó árbevétel 114 százalékkal nőtt, az időszaki konszolidált EBITDA 147,5 milliárd forintot tett ki, csaknem 180 százalékkal bővült, míg a működési cash-flow 101,5 milliárd forint volt. A cégcsoport vételár-allokációs hatásoktól megtisztított korrigált adózott eredménye 10,7 milliárd forint volt, amely 17,1 milliárd forinttal magasabb, mint az IFRS alapján kimutatott negatív adózott eredmény (-6,4 milliárd forint).

A vételár allokáción kívül a csoport beszámolójában kimutatott tárgyidőszaki negatív adózott eredményt a kedvezőtlenül alakuló devizaárfolyamok, a felvásárlásokkal kapcsolatos értékcsökkenési leírás- és kamatráfordítások, illetve az extraprofit-adó okozták.

Azt írták, a 4iG-csoport jövőbeli növekedését a további üzleti és működési szinergiák kiaknázása, valamint versenyképesség növelése érdekében indított átfogó transzformációs program megvalósítása is biztosítja. Ennek során élesen különválasztják az egyes üzletágakat, így a csoport távközlési vállalatait üzleti-kereskedelmi, valamint infrastruktúra vállalatokká alakítják, majd a szétválasztott funkcióknak megfelelően integrálják működésüket. A strukturális szeparáció eredményeként a 4iG az elsők között lehet Európában, amely megvalósítja vezetékes távközlési infrastruktúrájának leválasztását, amely a csoport magyarországi és nyugat-balkáni leányvállalatait is érinti. A 4iG igazgatósága a vállalatok strukturális szeparációjától 400 milliárd forintot meghaladó további cégérték-növekedést vár. A program kiemelt célja a távközlési infrastruktúra monetizálása.

A hangsúly a kialakított partnerségei megerősítése

A 4iG csoport a harmadik negyedévben is jelentős hangsúlyt fektetett a hazai- és nemzetközi piacokon kialakított partnerségei megerősítésére. A magyar állammal kötött stratégiai megállapodás, illetve az ennek köszönhetően megvalósuló 150 milliárd forintos vezetékes és mobilhálózat fejlesztési program, továbbá a Telecom Egypttel megkezdett, nagykapacitású, tenger alatti optikai kábelrendszer kiépítésére vonatkozó együttműködés, hosszú távon biztosíthatják a vállalatcsoport stratégiai pozícióit, valamint bevételeinek növelését – áll a közleményben.

Fekete Péter, a 4iG csoport vezérigazgatója szerint a távközlési expanzió miatt ezúttal is nehéz összehasonlítani a 4iG eredményeit az egy évvel ezelőtti számadatokkal. A telekommunikációs üzletág súlya jelentősen megnőtt a cégcsoport teljesítményében, a harmadik negyedévben már a nettó árbevétel kilencven százalékát és az EBITDA 97 százalékát adta ez a terület.

A cégcsoport eredményessége kapcsán a vezérigazgató kiemelte: az év első kilenc hónapjában a csoport 147,4 milliárd forintos EBITDA-t jelentett, ugyanakkor a csoport proforma, egyszeri tételektől – extraprofit-adó, vételár-allokációs, akvizíciós és restrukturálási költségek – megtisztított EBITDA-ja meghaladta a 155 milliárd forintot.

Az it-szegmens a bevételek csökkenése ellenére egyre nyereségesebb

A harmadik negyedévben a 4iG csoport magyarországi leányvállalatai a telekommunikációs szegmensen belül jelentős bevételnövekedést mutattak, főként a Vodafone és a DIGI esetében a b2c és b2b mobil szegmensek, valamint a b2c vezetékes szolgáltatások teljesítményének köszönhetően. Az Invitech erős harmadik negyedéves eredményét az organikus növekedés hajtotta, amit hatékony értékesítési erőfeszítések, az új ügyfelek sikeres bevonása, a meglévő ügyfelek szolgáltatásainak bővítése és a szerződések meghosszabbítása alapozott meg. Az Antenna Hungária az év harmadik negyedében fő üzleti szegmenseiben, a távközlésben és a műsorszórásban tudott eredményein javítani.

Az it-szegmens bevétele kismértékben csökkent az első háromnegyed évben az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA szintjén ugyanakkor ez a divízió is javított az előző évhez képest.

A ONE Albania jelentős bevételnövekedést ért el, amelyet főként a mobil szegmens vezérelt, ahol a b2c előfizetéses szegmens vált a növekedés fő hajtóerejévé Albániában. Montenegróban a ONE Crna Gora az előfizetői bázis szilárd bővítésével és a várakozásokat meghaladó eszközértékesítésekkel javította eredményeit. A harmadik negyedévben a ONE Crna Gora stratégiai hangsúlyt fektetett a 5G mellett az LTE 700 hálózatok fejlesztésére.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

OKFŐ: a gazdasági és informatikai főigazgató-helyettesek is sora kerültek

szo dec 2 , 2023
ShareTweetPinShareOrbán Viktor miniszterelnök – Szondi Zita, az Országos Kórházi Főigazgatóság (OKFŐ) megbízott főigazgatójának javaslatára – december 2.-i hatállyal felmentette tisztségéből Tóbiás Tamást, a Pénzügyminisztérium korábbi főosztályvezetőjét, a főigazgatóság gazdasági és Miklovicz Zoltán informatikai főigazgató-helyettest — közölte a Belügyminisztérium. A közlemény szerint helyettesítésük megoldott, az OKFŐ működése folyamatos és zavartalan. Az […]
Szondi Zita, az Országos Kórházi Főigazgatóság megbízott főigazgatója

És még ez is...