Visszaesett az online kiskereskedelem is

kosárAz idei II. negyedévben mind értékben, mind a vásárlások számában visszaesett az online boltokban bankkártyával fizetett tranzakciók száma az év első három hónapjához képest.

Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint az iparági felmérések mellett immár a hazai bankkártya adatok is azt bizonyítják, hogy megtört a hazai online kiskereskedelem bővülése. A Magyar Nemzeti Bank legfrissebb statisztikái szerint az idei év második negyedévében közel 456 ezerrel kevesebbszer vásároltak hazai internetes boltokban a magyarok kártyájuk segítségével, mint az első negyedévben. Ez azt jelenti, hogy a korábban megszokott éves szinten 20-30 százalékos növekedés 14 százalék alá szorult.

A tranzakciók értékében is visszaesés következett be: a webshopokban a II. negyedévben elköltött közel 820 milliárd forint 18 milliárd forinttal marad el az első negyedévi adatoktól. Mindezt azzal érdemes összehasonlítani, hogy a bankkártyákkal történő fizikai vásárlások száma ugyanakkor 2023. II. negyedévében több mint 38 millió darabbal nőtt és a magyar bankkártya történelemben először haladta meg a 400 milliós határt. A közel 407 millió tranzakcióban 3733 milliárd forint értékben fizettek bankkártyával árut vagy szolgáltatást a magyarok. Ez az érték közel 300 milliárd forinttal múlja felül az első negyedév adatait.

Furcsa visszaesés

A fizikai kereskedésekben a bankkártyás vásárlások esetében a piac továbbra is 24 százalékos növekedést tud felmutatni a tranzakciók értékében. Ennek fényében lehet érdekes az, hogy a hazai online kereskedő helyek forgalma visszaesésben van, pedig azért is bővülésnek kellene lenni, mert a felmérések szerint az online kereskedelemben már múlóban van a bizalmatlanság a bankkártyás fizetésekkel szemben: aki utánvéttel rendeli meg az árut, az is túlnyomórészt bankkártyával fizet a futárnál.

A forgalom visszaesése azért is furcsa, mert egyre több webshop kínálja szolgáltatásait. Az idei első félév végén éves szinten már közel ötödével több, 40 636 online kereskedőnél lehetett rendelni, a bankkártyát elfogadó webshopok száma az utolsó negyedévben is 2315 egységgel bővült. A most tapasztalt visszaesés ellenére a hazai bankkártyás fizetések több, mint ötöde már az online térben zajlik, minden száz forintból huszonkettőt az interneten költünk el. A webshopok alapítását az is alátámaszthatja, hogy az egy bankkártyás vásárlásra jutó összeg közel kétszerese a boltokban lebonyolított fizetésnek: míg a fizikai kereskedőknél 9172 forintot fizettünk átlagosan egy-egy vásárláskor bankkártyával, addig az internetes átlagos kosárérték 17 954 forint volt.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Szabályozási bizonytalanságok hátráltatják a mesterséges intelligencia használatának terjedését

sze szept 27 , 2023
ShareTweetPinShareHátráltatják a mesterséges intelligencia (MI) használatának terjedését a szabályozási környezet hiányosságai. A DLA Piper kutatása szerint a mesterséges intelligencia (MI) térnyerése szinte minden ágazatban egyértelmű. Kozma Zoltán, a DLA Piper Hungary technológia csoportjának vezetője szerint a telekommunikációs szektorban van példa arra, hogy globális szinten saját rendszerek fejlesztését is megkezdték, míg […]
DLA Piper

És még ez is...