A tavalyi év első feléhez képest 16,4 százalékos növekedési ütemmel, idén nettó 207,5 milliárd forintot ért el az internetes kiskereskedelem féléves forgalma a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérés szerint. A felmérésben arra is rámutatnak, hogy bár a hagyományos kiskereskedelem öt százalék körüli növekedéséhez képest több mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es ütemhez képest azonban feltűnően lassult a növekedési üteme. A felmérést készítők kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest is minimális csökkenést mutat a második negyedévben. A felmérés készítői szerint a lassuló bővülést a várható gazdasági visszaesés magyarázza.
Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt ötvenmilliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 ezer forintról idén már 11 333 forintra nőtt. Az online kereskedelmet érintő legfontosabb trendekre is kitértek a közleményben, többek között arra, hogy az elmúlt másfél évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a belföldi webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel. A kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52 százaléka valamilyen mobil eszközről böngészik.