Van, ami nagyon terjed az Európai Unióban

bevasarlokosarxGyorsan nő az internetes vásárlás népszerűsége az Európai Unióban, 2015-ben már az uniós polgárok több mint fele vásárolt árut vagy szolgáltatást interneten – áll az Eurostat felmérésében. Az unió statisztikai hivatalának adatai szerint a 16 és 74 év közöttiek körében az internetes vásárlók (e-vásárlók) aránya az idén ötvenhárom százalékra emelkedett a 2007. évi harminc százalékról. Ezzel az EU túlteljesítette a Digital Agenda terv keretében előirányzott ötven százalékos célt. Az internettől idegenkedők hetvenöt százaléka előnyben részesíti a személyes jelenlétet az üzletekben, huszonhét százalékuk pedig azért utasítja el az internet vásárlási célú használat, mert aggódik a fizetés és személyi adatainak biztonsága miatt.

Az e-vásárlók aránya Nagy-Britanniában a legnagyobb (81 százalék), majd Dánia (79 százalék), Luxemburg (78 százalék), Németország, Hollandia, Finnország és Svédország (71 százalék) következik. Ezzel szemben Romániában a 16 és 74 év közöttieknek csak 11 százaléka, Bulgáriában 18 százaléka, Cipruson 23 százaléka, Olaszországban pedig 26 százaléka volt e-vásárló. Magyarországon az Eurostat szerint 36 százalék volt az e-vásárlók aránya 2015-ben. Magyarországon az e-vásárlók 45 százaléka ruházati cikkeket és sportárukat vesz, 43 százaléka pedig utazási és üdülési szolgáltatásokat vásárol az interneten.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.