Rászoktunk az online ügyintézésre

Bodnár Zsigmond, FacekomEgy felmérésben azt vizsgálták, hogyan látja a lakosság a nagy hazai szolgáltatók digitális fejlettségét, milyen gyakran használja, mennyire elégedett az ilyen csatornákon elérhető ügyintézési lehetőségekkel.

Ma már mindennapos a digitális csatornán történő – például számítógépes vagy mobil applikációs – ügyintézés, amelyet a lakosság több mint nyolcvan százaléka használ valamilyen formában. Leginkább a bankok, a távközlési és közigazgatási szektor megoldásaival elégedettek, míg legkevésbé a biztosítási szektorral. A kutatás szerint a válaszadók 48,8 százaléka hetente használja a banki digitális ügyintézést. A termékek, ügyek jellegéből következik, hogy a távközlési szolgáltatók és közműszolgáltatók felületeit jellemzően inkább havonta, míg a biztosítók és a közigazgatás digitális ügyintézési lehetőségeit ritkábban, évente használják.

A megkérdezettek 75 százaléka alapvetően elégedett a digitális ügyintézési lehetőségek színvonalával. Szektorokra bontva a bankok vezetik az elégedettségi toplistát (84 százalék elégedett), második helyen a távközlési szolgáltatók (76 százalék), a dobogó harmadik helyén pedig a közigazgatás (73 százalék) áll, a lista végén a biztosítók vannak (68 százalék) a felmérés szerint. Bodnár Zsigmond, az országos, reprezentatív felmérést végző FaceKom Kft. ügyvezetője szerint a bankok digitális fejlettségéhez az elmúlt években a többi szolgáltató is felzárkózott, amit jól mutat, hogy a lakosság is egyre inkább használja és kényelmesnek találja például a közműszolgáltatók, valamint a közigazgatási szektor digitális felületeit.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

iBar: 170 millió forint külföldi piacnyitásra

csü aug 10 , 2023
ShareTweetPinShare170 millióval támogatják az iBar startupot, amely a vendéglátóhelyek árukészletének kezelésére fejlesztett mesterséges intelligenciára épülő egyedi mobilapplikációt. Az iBar Experience Kft. (iBar) a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. (Hiventures, avagy Üzleti Infokommunikációs, Digitalizációs Tőkealap) befektetésével erőteljesebben nyithat a nemzetközi éttermi szoftver piac felé, továbbfejlesztve mobilapplikációját – írták a közleményben. A Hiventures […]
kocsma

És még ez is...