Nem is sejtik a fogyasztók milyen veszélyek leselkednek rájuk

e-kommersz, polc, kosár, kiskereskedelemA fogyasztók minden eddiginél több veszélynek vannak kitéve a termékhamisítás miatt – közölte az Európai Unió Szellemi Tulajdoni Hivatala (EUIPO).

Az EUIPO által készített, Az európai polgárok és a szellemi tulajdon című, 2020-as tanulmány szerint a fogyasztók még mindig nehezen különböztetik meg a valódi termékeket a hamisítványoktól. A tanulmányban rámutatnak arra, hogy az európaiak kilenc százalék állította, hogy valamilyen hamisítványt vetettek meg vele, de ezen belül az uniós tagállamok között jelentős különbségek vannak. A félrevezetett fogyasztók aránya Magyarországon 15 százalék, Bulgáriában 19 százalék, Romániában 16 százalék, a legalacsonyabb számokat az EU-n belül Svédországban (két százalék) és Dániában (három százalék) mérték. Idézik, hogy az Eurostat adatai szerint 2020-ban az európaiak több mint hetven százaléka vásárolt online, a hamisított termékekkel kapcsolatos bizonytalanság továbbra is fontos szempont az uniós polgárok számára. A hamisítványok az uniós behozatal 6,8 százalékát teszik ki 121 milliárd euró értékben, és szinte minden ágazatot érint, köztük a kozmetikumok és a játékok, a bor és más italok, az elektronikai termékek, a ruházat, de még a növényvédő szerek területét is. Hangsúlyozzák, a hamisítványok a fogyasztókra súlyos egészségügyi és biztonsági kockázatot jelenthetnek a veszélyes vegyi anyagoknak kitettség, de más veszélyforrások miatt is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.