Eddig is jó volt webáruháznak lenni, de a jövő még fényesebb

tapsRekord évet zártak a hazai webáruházak tavaly, összesített forgalmuk először lépte át az 1000 milliárd forintot, 2025-re pedig akár egy-másfélszeresére is bővülhet az online kiskereskedelem – közölte a Reacty Digital e-kereskedelmi kutatócég.

A közlemény szerint a 2020-ban mért nettó 1046 milliárd forintos forgalom 34 százalékos növekedést jelent a 2019-es nettó 781 milliárd forinthoz képest. A korábbi évek növekedési ütemét figyelembe véve ez nagyjából két évnyi bővülésnek felel meg. Tavaly az e-kiskereskedelem részesedése elérte a teljes kiskereskedelem forgalmának közel tíz százalékát, vagyis minden tizedik forintjukat online költötték el a hazai vásárlók. A Reacty Digital előrejelzése szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható. Az optimista várakozások szerinti 161 százalékos növekedéssel az e-kiskereskedelmi forgalom folyó áron meghaladhatja a nettó 2700 milliárd forintot 2025-re. Pesszimista számítás szerint is növekedésre kell számítani az online forgalomban Magyarországon, eszerint a forgatókönyv szerint 91 százalékos bővülés várható, ami nagyjából nettó kétezer milliárd forintos forgalmat jelenthet. A két véglet közötti realista forgatókönyv 137 százalékos bővüléssel nettó 2500 milliárdos forgalmat prognosztizál 2025-re.

A Reacty Digital e-kereskedők körében végzett felmérése szerint tavaly a legnagyobb forgalmú termékkategória a számítástechnika volt, ezt követte a ruházat és sportruházat, valamint a szórakoztató elektronika.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.