Moszkva blokkolással fenyegette meg a YouTube-ot

oroszKilátásba helyezte a YouTube oroszországi blokkolását az orosz tömegtájékoztatási és távközlési felügyelet (Roszkomnadzor), válaszul arra, hogy az amerikai videomegosztó szolgáltató eltávolította az orosz állami RT médiavállalat két német csatornáját.

A Roszkomnadzor sürgette a Google-t, hogy a YouTube-ot működtető leányvállalata “a lehető legrövidebb határidővel” vonja vissza az RT DE és a Der Fehlende Part csatornára vonatkozó összes korlátozást. Az orosz hatóság szerint az it-szolgáltató megsértette az információ szabad áramlásának és az információhoz való akadálytalan hozzáférésnek a legfontosabb elveit, és az intézkedést az orosz média cenzúrázásnak minősítette. A Roszkomnadzor kilátásba helyezte a YouTube oroszországi hozzáférhetőségének teljes vagy részleges korlátozását. A hatóság közleménye szerint a felszólítás semmibe vétele esetén a szolgáltató egymillió rubelig (jelenlegi árfolyamon mintegy 4,2 millió forintig), az ismételt végre nem hajtás esetén pedig hárommillió rubelig (mintegy 12,7 millió forintig) terjedő bírsággal sújtható. A Roszkomnadzor szerint a YouTube rendszeresen törli az álhíreket, hazugságokat és propagandát tartalmazó orosz médiatartalmakat és korábban is többször korlátozta az RT hivatalos profiljait és anyagait.

A Google sajtószolgálata indoklásában azt írta, hogy az RT megszegte a felhasználási feltételeket, és az RT DE korábban figyelmeztetést kapott, hogy olyan tartalmat töltött fel, amely megsértette a YouTube-nak az új koronavírusos fertőzéssel kapcsolatos valótlan információ közlésére vonatkozó szabályokat. Ez az RT DE videomegosztási jogának felfüggesztéséhez vezetett. A Google szerint az orosz médiavállalat tulajdonosai megpróbálták egy másik csatorna felhasználásával megkerülni a korlátozásokat, aminek következményeként mindkét csatornát bezárták a YouTube felhasználási feltételeinek megsértése miatt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.