“Meglepő” kutatási eredmény: idén még többet fogunk online vásárolni

Kiskereskedelem, kosárAz emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem negyven százaléka sűrűbben fog online vásárolni idén, mint tavaly – derül ki egy nyilvánvalóan túlképzett marketinges által elnevezett jelentésből.

A Fizetési Élmény Riport szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal). Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni: ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. Alátámasztja a korszellemet, hogy a könyvekről nyilatkozták a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt. A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók negyven százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal. A kutatás szerint a kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság “chargeback” szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.

Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak – állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy a rendszeres online vásárlók hatvan százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére. Az erős ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és azt még meg is értette. A jelentésben szerint a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie – tették hozzá.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.