Nem az a kérdés, hogy ér-e kibertámadás, hanem az, hogy mikor

Budapest BankA Budapest Bank adatvédelemi rendezvényén a meghívott szakértők mind egyetértettek abban, hogy nem az a kérdés, hogy ér-e minket kibertámadás, hanem az, hogy mikor.

A rendezvényt Mata Erika, a Budapest Bank vállalati üzletág hálózati értékesítési vezetője nyitotta meg. A webinár panelbeszélgetésében Sik Béla, a Budapest Bank üzletbiztonsági vezetője, Paulik Tamás, a Microsec Zrt. információbiztonsági szakértője, illetve Varga-Perke Bálint it-biztonsági szakértő, a Silent Signal Kft. munkatársa vettek részt. Sik szerint a Budapest Bank kiemelt érdeke és egyben törvényi kötelezettsége, hogy megfelelő védelmet biztosítson az ügyféladatoknak. Mindez persze óriási kihívás egy olyan gazdasági ágazatban, ahol egyszerre kell garantálni az adatbiztonságot és a minél egyszerűbb, gördülékenyebb ügyintézést. A pénzintézetek ennek ellenére nem kötnek kompromisszumot: „a biztonság mindig elsődleges lesz a bankok számára”. Varga-Perke az etikus hackerek mindennapjaiba engedett betekintést, akik a „feketekalapos” hackerekhez hasonlóan, informatikai rendszereket igyekeznek feltörni, csak épp ellentétes szándékkal. Varga-Perke azt is elmondta, az elmúlt 12 hónapban nagyon besűrűsödött a napirendjük, ugyanis egyre több cégvezető kezdi felismerni az adatbiztonság fontosságát.

Paulik az elektronikus aláírás szakértőjeként szintén azt tapasztalja, hogy partnerei egyre inkább átlátják a kiberbiztonság jelentőségét. Véleménye szerint az online hitelesítés jelentősége a pandémia miatt bekövetkező lezárások szempontjából nagyobb lett, ami nagyon felgyorsította az elektronikus aláírás használatának elterjedését is. Az esemény moderátora „szakmai unokatestvérekként” hivatkozott a három szakemberre, amely utalás jól érzékelteti, hogy az adatbiztonság „esernyője” alatt milyen rétegzett feladatkör húzódik. A szakemberek megnyugtattak mindenkit azzal kapcsolatban, hogy a kiberbiztonsági problémák mindegyikére meg lehet találni a megfelelő megoldást. Az esemény végén sorra kerülő Q&A-részben a paneltagok a közönség kérdéseire válaszolva több praktikus tanáccsal is igyekeztek szolgálni. Kitértek többek között a megfelelő jelszóhasználatra és a készpénzes fizetés pszichológiai vonatkozásaira is. „Ne használjuk ugyanazt a jelszót a pizzarendelő oldalon, mint a netbankunkban!” – hangzott el a jótanács.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Együttműködés a magyar startupok sikeres amerikai piacra lépéséért

hét máj 24 , 2021
Együttműködési megállapodást írt alá a New York-i székhelyű Amerikai-Magyar Kereskedelmi Kamara és az INPUT Programot megvalósító Neumann János Nonprofit Közhasznú Kft. a magyar infokommunikációs vállalkozások, startupok sikeres amerikai piacra lépésének elősegítése, nemzetközi versenyképességének fokozása érdekében – közölték a szervezetek. Az együttműködési megállapodással a magyar vállalkozások célzott szakmai támogatását tűzték ki […]
startup

És még ez is...