Úgy tűnik lehetetlen küldetés pénz csinálni podcasttal

hangElkészült az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből kiderült, hogy nagyjából nyolcszázezer magyar hallgat heti rendszerességgel podcast műsorokat – derült ki egy friss médiakutatásból. A hallgatók jellemzően fiatalabbak, az átlagnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, inkább városiak, magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak és hatvan százalékos arányban férfiak. A podcast hallgatók magukat digitálisan érett, nyitott, fiataloknak tartják. A kutatás szerint a podcastre elsősorban a látókör tágításának eszközeként, egyfajta intellektuális szórakozásként tekintenek a hallgatók, ezért ez a médium sokkal inkább a nyomtatott média, mintsem a digitális média vagy a televízió és a rádió alternatívája. A podcastot jellemzően valamilyen mechanikus tevékenység (közlekedés, sport, házimunka, monoton munka) közben hallgatunk. Mint minden média, a podcast esetében is kulcskérdés, hogy milyen pénzügyi forrásból finanszírozzák a készítők a tartalomgyártást. A kutatásból az derült ki, hogy az előfizetéses modell csak megkötésekkel elfogadható a hallgatók körében és a reklámok megjelenését is csak abban az esetben viselik el, ha az nem zavarja meg a tartalomfogyasztást.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.