Elkészült az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből kiderült, hogy nagyjából nyolcszázezer magyar hallgat heti rendszerességgel podcast műsorokat – derült ki egy friss médiakutatásból. A hallgatók jellemzően fiatalabbak, az átlagnál magasabb iskolai végzettséggel rendelkeznek, inkább városiak, magasabb jövedelmi kategóriába tartoznak és hatvan százalékos arányban férfiak. A podcast hallgatók magukat digitálisan érett, nyitott, fiataloknak tartják. A kutatás szerint a podcastre elsősorban a látókör tágításának eszközeként, egyfajta intellektuális szórakozásként tekintenek a hallgatók, ezért ez a médium sokkal inkább a nyomtatott média, mintsem a digitális média vagy a televízió és a rádió alternatívája. A podcastot jellemzően valamilyen mechanikus tevékenység (közlekedés, sport, házimunka, monoton munka) közben hallgatunk. Mint minden média, a podcast esetében is kulcskérdés, hogy milyen pénzügyi forrásból finanszírozzák a készítők a tartalomgyártást. A kutatásból az derült ki, hogy az előfizetéses modell csak megkötésekkel elfogadható a hallgatók körében és a reklámok megjelenését is csak abban az esetben viselik el, ha az nem zavarja meg a tartalomfogyasztást.
Next Post
ITM: már magyarul is elérhetik a digitális önértékelő eszközt a pedagógusok
csü jún 24 , 2021
És még ez is...
-
2016. április 6.
Invitel kutatás: változnak a sorozatnézési szokások
-
2014. május 16.
Nokia a kutatás-alapú társadalmat támogatja
-
2023. július 9.
Még mindig hatvanezer call centeres dolgozik Magyarországon
-
2013. január 5.
A T-Systems ajánlja magát
-
2013. február 8.
Kutatás a hallássérültek internetes beszédfejlesztéséért