Az e-számlázás gyors terjedését vetíti előre egy nemzetközi felmérés

Grant ThorntonBár a cégek jelentős része még mindig papíron bocsát ki számlát, többségük már használ vagy rövid időn belül alkalmazni fog elektronikus számlázást.

A Grant Thornton nemzetközi üzleti és tanácsadó cég elemzői szerint biztató, hogy a térség vállalatainak általános törekvése, hogy minél kevesebb kézi közreműködéssel juttassák el a vevőikhez a számlákat. A Csehországra, Horvátországra, Lengyelországra, Magyarországra és Szlovákiára kiterjedő felmérésükből ugyanakkor kiderül, hogy a megkérdezett cégek negyven százalékánál ma még előfordul papíralapú számla, és a pdf-formátum is népszerű, 83 százalék elsősorban ezt használja.

A számvitel automatizációja azonban gyorsan fejlődhet, a válaszadó 43 százaléka jelezte, hogy már rendelkezik a valamilyen automatizációs támogatással, további harminc százalék pedig szeretne ilyet használni a következő egy évben. Leginkább a jogszabályban elvárt jelentések és bevallások előkészítését, valamint a fizetési kötelezettségek kezelését és követését szeretnék korszerűsíteni. A bevallások előkészítését a válaszadók negyven százalékánál támogatja automatizáció, egy éven belül 28 százalék tervez ilyen fejlesztést – derül ki a megkérdezett vállalatok visszajelzéseiből.

Az elemzés rámutatott arra, hogy 2028-tól uniós szinten kötelezővé teszik, az átállás pedig komoly informatikai és adminisztrációs szervezést igényel majd. Az elemzők szerint a szükséges beruházásokat nem érdemes halogatni, mert idővel valószínűleg egyre drágábbak lesznek. Az e-számlázás ráadásul a kibocsátóknak is kedvez, hiszen megkönnyítheti a vállalatok közötti számlázási gyakorlatot, időt és költséget takarít meg számukra – emelték ki a közleményben.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Elindult a Yettel otthoni tévészolgáltatása

pén máj 5 , 2023
ShareTweetPinShareElindult a Yettel mobiltechnológiára épülő otthoni TV-szolgáltatása a sikeres nyílt tesztidőszak után. Nemanja Zilovic kereskedelmi vezérigazgató-helyettes elmondta: a mostani, internet alapú szolgáltatás bevezetését 2,5 hónapos tesztidőszak előzte meg. A szolgáltatás a cég ügyfeleinek tévékészülékhez csatlakoztatható TV Box segítségével, mobilon és tableten a Yettel TV alkalmazásban, illetve számítógépről webes felületen érhető […]
Szafonov Olga, a Yettel lakossági szolgáltatásokért felelős igazgatója

És még ez is...