Keményen megbüntette a GVH az Alza.hu-t

AlzaA Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt – közölte a GVH.

A GVH a megtévesztő reklámokért 862 millió forint versenyfelügyeleti bírságot rótt ki, emellett harmincmillió forintnyi eljárási bírságot is kiszabott a vállalkozásra és cseh anyacégére, amiért a hatósági eljárás során a kérdéses kampányok költségadatait hiányosan, ellentmondóan adták meg. A közlemény szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is. A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, “akár nyolcvan százalékos” kedvezményeket ígért reklámjaiban. A nyolcvan százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény azonban kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban képszerűen bemutatott vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. A reklámokban leginkább elektronikai és háztartási gépek jelentek meg, míg kiemelkedő kedvezménnyel főleg néhány ruházati és játékcikk, valamint karórák és telefontokok voltak csak megvásárolhatak.

A GVH gyakorlata szerint az akciós termékek legalább tíz százalékára kell vonatkoznia a megjelenített kedvezménynek. Az Alza kedvező kínálata messze az elvárt érték alatt maradt, ami különösen aránytalan ahhoz képest, hogy a vállalkozás honlapján több mint nyolcvanezer termék érhető el – írták a közleményben.

2 comments to “Keményen megbüntette a GVH az Alza.hu-t”
  1. Ma nézelődtem az alza webshopban, riasztó volt amit láttam: 12 óra leforgása alatt 2szer láttam hogy a termékek ára, amiket megnyitok =mármint az adatlapjukat), emelkedik, míg másoké, amiket csak a keresőben látok, azoké változatlan. Ilyen volt például a
    https://www.alza.hu/xiaomi-mi-powerbank-pro-3-20000mah-d5651111.htm
    leárazott termék, mikor először néztem rá, még 13490 volt az ára, ez 20.09.17 este történt. 18.-a reggelére már az ár elérte a 14190-et

  2. Ma, 2020 aug.04-én a Róbert K. körúti áruházban az automata elé járultam, hogy a megrendelt termék árát, és a SZÁLLÍTÁSI DÍJAT (személyes, bolti átvétel!) kifizessem. Ez sajnos túl jól sikerült. Miután a telefonom is jelezte, hogy a fizetés megtörtént, bizonylat helyett a képernyőn megjelent: “A fizetési terminál megszakadt”! Ezek után bármit csináltam, az automata csak a fizetési procedura megismétlésével volt hajlandó bizonylatot adni. A telefonom jelezte, hogy a kifizetés ismételten megtörtént, ki is adta a bizonylatot, amivel átvehettem az árut. Amikor a bolt személyzetéhez fordultam, sűrű vállvonogatások kíséretében közölték: egyszer majd a rendszer észleli (vagy nem…), hogy kétszeres fizetés történt és akkor majd, nem tudni mikor: visszautalják. Az örömömet sikerült elrontani!

    Ma, augusztus 8-án (többszöri levélváltás, igazolás kérése(!) és megküldése után, tapasztaltam, hogy a visszautálás a mai napig NEM TÖRTÉNT MEG!!! Ebből arra következtetek, hogy a dolog SZÁNDÉKOSAN TÖRTÉNT, a terminált így programozták, azaz: a vevőiket KAMATMENTES HITELFORRÁSNAK TEKINTIK!
    Mindenki jól gondolja meg: VÁSÁROL E egy ilyen cégnél, akar e az Alzának bizonytalan időre kisebb-nagyobb összegeket kölcsönözni?! Sőt! Mivel az is bizonytalan, hogy visszakapom e valaha a duplán kifizetett összeget: az is lehet, hogy az Alza így gyűjt adományokat?!
    Én mindenesetre – ha meglátom a nevét: átmegyek az utca túloldalára!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.