Használjunk űrtechnológiát és a mesterséges intelligenciát az üzleti döntésekhez

Fekete Csaba Csongor, a HolistiCRM Kft.A HolistiCRM ügyvezetőjének, Fekete Csaba Csongornak az elemzése szerint a mesterséges intelligencia átalakítja marketingcélzást.

Az üzleti és a marketing hatékonyság fejlesztéséhez rengeteg területen bevonható, alkalmazható a mesterséges intelligencia. A tudására, adatgyűjtési és elemzési képességére épülő fejlesztések, szoftverek térnyerése egyre több oldalról támogathatja a vállalatok működését. Az adatok a technológia segítségével strukturált, értékes információkká alakíthatók, csökkenthetők az ügyfélszolgálati terhek, optimalizálható a logisztika. A ma szükségeshez képest töredéknyi idő alatt határozhatók meg olyan stratégiai lépések, amelyek a mesterséges intelligencia nélkül akár hosszú évekig tartanának, ráadásul sokkal kevesebb információ bevonásával. Egy magyar fejlesztésnek köszönhetően pedig immár az űrtechnológia által nyerhető információk is segíthetnek egyes üzleti döntésekben.

„A magyar fejlesztésű BeSpatialAI szolgáltatás ötvözi a műholdas adatok és a mesterséges intelligencia elemzésének erejét, hogy a földrajzi célzást a lehető legprecízebb szintre emelje. Már nem a megérzés vagy a felületes adatértelmezés dönt arról, hogy mely termékek kerüljenek az egyes boltokba, vagy hogy az egyes márkák digitális hirdetései, óriásplakátjai, rekláminstallációi hova kerüljenek. Egy új benzinkút, bevásárlóközpont, szupermarket létesítésénél is hasznos ez a megoldás, mert több száz ismertetőjegy azonosításával határozza meg, hogy várhatóan hol fogják a legtöbben egy adott márka termékét választani” – magyarázza a szoftvert algoritmusát fejlesztő Fekete Csaba Csongor, a HolistiCRM Kft. többségi tulajdonosa, ügyvezető igazgatója.

Együttműködés az Európai Űrügynökséggel

A cég a GeoX Térinformatikai Kft.-vel együttműködésben és az Európai Űrügynökség támogatásával hozta létre a szoftvert, hogy a hirdetők költségeit hatékonyabbá tegye. A megoldás mesterséges intelligencián alapul, és a meglévő ügyfelek viszonylagos sűrűségére építve képes helyszínprofilokat generálni a földrajzi elhelyezkedési tulajdonságaik alapján. Minden, egy hektárnak megfelelő területet minimum 103 különböző geolokációs paraméternek megfelelően vizsgálnak, figyelembe véve például a demográfiai adatokat, műholdas képeket, jövedelmi jellemzőket, az ingatlansűrűséget, a beépített terület-zöldterület-vízfelület arányát, de még a páratartalmat is. Az ügyvezető elmondta: az eddigi tapasztalatok alapján a BeSpatialAI akár 91 százalékos pontossággal képes meghatározni, hogy egy adott helyszín jó vagy rossz területválasztás a potenciális ügyfélsűrűséget és a hirdetési lehetőségeket tekintve. A fejlesztésre -a cég közlése szerint- máris komoly hazai és nemzetközi érdeklődés mutatkozik.

„Lassan idejétmúlt lesz a mondás, miszerint a marketing nem rakétatudomány. Az űrtechnológiák által nyerhető információk birtokában a helyalapú célzás és a helyszínalapú marketing fénysebességgel fejlődik és egyre több vállalati szférában elérhető, könnyen hozzáférhető. Az innovatív eszközök segítségével úgy növelhető az üzleti hatékonyság és a megtérülés, hogy közben minimalizálható a szükséges erőforrás. A jelenlegi intenzív és impulzív korban pedig üdvözítő minden olyan lépés, ami a reklámzajt csökkenti, miközben hatékonyabbá teszi a hirdetést – fogalmaz Fekete.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Internyet: Putyin tovább szigorítja az oroszok nethasználatát

hét aug 14 , 2023
ShareTweetPinSharePutyin olyan törvénymódosításokat írt alá, amelyek az online anonimitás megsemmisítésével, a szólásszabadság eltiprásával és az innováció elfojtásával fenyegetnek. Az idei évtől kezdve az internetes platformoknak államilag jóváhagyott rendszereken keresztül kell ellenőrizniük az új felhasználók személyazonosságát, mielőtt hozzáférést biztosítanának. A VPN használatára vonatkozó tanácsadás bűncselekménynek minősül majd, bizonyos Gmail-használatokat betiltanak, és […]
orosz internet

És még ez is...