Ha élne Stanislaw Lem, biztos ott lenne az NJSZT idei konferenciáján

Stanislaw LemA jövőt befolyásoló technológiákra, trendekre fókuszál a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) november eleji konferenciája.

A szervezők közleménye szerint a regisztráció után ingyenesen követhető eseményen szó esik majd arról, hogy milyen technológiai veszélyek (például a deep fake videók) fenyegetik a társadalmat. Az előadók arra a kérdésre keresik a választ, hogy hogyan lehet elősegíteni egy élhetőbb, biztonságosabb világ megteremtését. A 3D-nyomtatókat gyártó Formlabs bostoni központjából jelentkezik majd be a konferenciára Lakatos Dávid, a cég termékfejlesztési vezetője, aki a 3D-nyomtatás következő tíz évéről tart előadást, kitérve arra, hogy milyen jelentős változásokat hoz majd a technológia a fogászatban és az orvoslás egyéb területein. Horváth Zoltán, a Széchenyi István Egyetem professzora a valóság digitális leképezése, az úgynevezett digitális ikrek felhasználási lehetőségeibe avatja be az érdeklődőket. Előadásából kiderül majd, hogy napjainkban miként alkalmazzák a hazai fejlesztésű fejlett digitális modelleket, szimulációkat, illetve gépi tanulási módszereket a mezőgazdaságtól az egészségügyig. Veszelszki Ágnes nyelvész, újmédia-kutató, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezető egyetemi docense a vizuális manipuláció témakörével foglalkozik majd. Ezen belül is azt vizsgálja, hogy az új technológiák (mint például a deepfake) aláássák-e az interneten megjelenő információk hitelességét. Prószéky Gábor matematikus, nyelvész, a MorphoLogic cég alapítója, a Nyelvtudományi Kutatóközpont főigazgatója előadásában abba ad betekintést, hogy miként alakul majd a nyelvek gépi feldolgozásának a jövője, és a mesterséges intelligenciák hogyan befolyásolják a beszédfelismerő, gépi hanggal kommunikáló rendszerek működését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hihetetlen: több ország hivatalos sportolóként tartja számon az e-sportolókat III.

hét okt 25 , 2021
A gyermekjátéknak hitt számítógépes időtöltés sportággá nőtte ki magát:  öt hihetetlen tény.
e-sport piac

És még ez is...