SzuveNERitás: Politikai hirdetések átláthatóságával „támad” Brüsszel

Magyarország jobban teljesítAz Európai Parlament (EP) új szabályt fogadott el a politikai hirdetések átláthatóságáról. A cél, a hamis információk és a külföldi beavatkozás elleni küzdelem. Durva, nem?

Az uniós parlament közleménye szerint a politikai reklámok átláthatóságáról és céljairól szóló, 470 igen szavazattal, 50 ellenében és 105 tartózkodással elfogadott jogszabály a beavatkozással szemben ellenállóbbá kívánja tenni a választási és népszavazási kampányokat. Szabályozni fogja a politikai hirdetéseket, különösen az online hirdetéseket, ugyanakkor keretet biztosít a politikai szereplők számára, hogy könnyebben hirdethessenek az Európai Unió (EU) egész területén.

Az új szabály értelmében a politikai hirdetéseket egyértelműen fel kell majd tüntetni. Az állampolgárok, a hatóságok és az újságírók könnyen tájékozódhatnak majd arról, hogy ki fizeti és mennyibe került a hirdetés, illetve melyik választáshoz vagy népszavazáshoz kapcsolódik. Az összes politikai hirdetést és a kapcsolódó információkat nyilvános online adattárban fogják tárolni.

Az európai demokratikus folyamatokba való külföldi beavatkozás korlátozása érdekében a választásokat vagy népszavazásokat megelőző három hónapos időszakban tilos lesz hirdetéseket az EU-n kívülről finanszírozni. Annak érdekében, hogy megvédjék a választókat a manipulációtól, az online politikai hirdetések célzottabbá tételéhez csak akkor lehet majd a személyekről gyűjtött személyes adatokat használni, ha ehhez kifejezetten és külön hozzájárulásukat adták a felhasználók. A személyes adatok különleges kategóriái, például az etnikai hovatartozás, vallás, a szexuális irányultság vagy kiskorúak adatai nem használhatók fel.

A szabály csak a fizetett politikai hirdetésekre vonatkozik. Nem érinti a politikai hirdetések tartalmát, sem a politikai kampányok lebonyolítására és finanszírozására vonatkozó szabályokat. Nem vonatkozik továbbá a személyes nézetekre, politikai véleményekre, illetve a választások szervezésével kapcsolatos kommunikációra. A jogszabályt még az Európai Unió Tanácsának is hivatalosan el kell fogadnia. A kihirdetésétől számított 18 hónap elteltével lép érvénybe, de a határokon átívelő politikai reklámok megkülönböztetésmentes nyújtására vonatkozó fogalommeghatározásokat és intézkedéseket már a kihirdetést követő húsz nappal alkalmazni kell – közölte az EP.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Miért érdemes ergonomikus irodai széket vásárolni otthoni munkához is?

sze febr 28 , 2024
ShareTweetPinShareVágjunk is bele a közepébe! Az otthoni munkavégzés egyre népszerűbbé válik, ami új kihívásokat, egyúttal lehetőségeket is jelent. Az ergonomikus irodai szék beszerzése nem luxus, hanem fontos befektetés az egészségbe és a produktivitásba. Problémákat okozhat az ülőmunka Mi biztos? Az, hogy hosszú-hosszú órákkal egyenlő az otthoni munkavégzés, mégpedig ülő pozícióban. […]
liftor.hu - irodai munka

És még ez is...