Péterfalvi: számtalan veszélyt jelent a kisgyerekek internethasználata

Számtalan veszélyt rejt a kisgyerekek számára az internet, emiatt nagyon fontos a védelmük, és ezért állított össze a biztonságos jelenlétükről a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) tanulmánykötetet – mondta a szervezet elnöke.

Péterfalvi Attila elmondta: a most megjelent Kulcsocska a net világához! című kiadványukban feltérképezik azokat a veszélyforrásokat, amelyek a tízévesnél fiatalabbak, az óvodások és a kisiskolások magánéletét, adatainak védelmét, ezáltal egészséges fejlődését leginkább károsíthatják. Hozzátette, a digitális világ számos előnyt kínál a gyermekeknek a tanulás és a világban való eligazodást szolgáló kommunikáció terén, ugyanakkor sok olyan veszélyforrás is jelen van, amely negatívan befolyásolhatja érzelmi-értelmi fejlődésüket. Bízik abban, hogy a gyerek hamarosan az iskolában, tananyagként tanulják az internet tudatos és okos használatát. A tanároknak megkerülhetetlen szerepük van a médiaértés, a médiaetika oktatásában – emelte ki.

Jelezte: a tanulmánykötet hamarosan letölthető lesz a hatóság internetes oldaláról, a www.naih.hu-ról. A kötet szerkesztője, Sziklay Júlia elmondta, hogy egy felmérés szerint a gyerekek egyre fiatalabb korban ismerkednek meg az internet világával. A felmérés szerint a magyar szülők tudatosak, próbálják az internettel töltött időt korlátozni, és gyakori a személyes jelenlétük az internetezés alatt. A kötetben foglalkoznak többek között a tudatos médiahasználatra nevelés fontosságával, a digitális játékok veszélyeivel, a függőség kialakulásával, a modellkedés, a szépségversenyek buktatóival, a “szülői szorongásokkal” visszaélő kuruzslókkal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Gennyesre keresi magát a Facebook

pén febr 2 , 2018
Jelentősen emelkedett a Facebook forgalma és nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben és 2017 egészében, köszönhetően a mobil eszközökön szerzett reklámbevételeknek. Az amerikai közösségi hálózat árbevétele a december 31-én véget ért három hónapban 12 milliárd 972 millió dollár volt, éves összevetésben 47 százalékkal nőtt. Ezen belül a reklámokból származó bevételek 48 […]
Facebook