Az okostelevíziók az extra funkciók révén felülmúlják a hagyományos készülékek kínálta lehetőségeket és a tévéműsor megtekintése mellett további felhasználói élményt nyújtanak. Az eNET friss kutatásából kiderül, hogy négy emberből mindössze egy (23 százalék) használja kizárólag tévénézésre a smart tévét, a többiek ezen túlmenően más célból is bekapcsolják azt. A legtöbben (45 százalék) más eszközökön lévő saját médiatartalmak (képek, videók stb.) megtekintését említették egyéb felhasználási módként. Valamivel kevesebben (38 százalék) videónézésre, 36 százalék pedig interneten való böngészésre is szokta használni az okostelevíziót. Habár nem minden tulajdonos használja ki a smart tévék lehetőségeit, egyre többek számára a tévézés már nem csak az éppen sugárzott adás megnézését jelenti.
Az okoseszközök megjelenésével új korszak kezdődött, ami a jövőben átalakíthatja a tévénézési szokásokat. A multiscreen, azaz az audiovizuális tartalmak több eszközön, több képernyőn (tableten, okostelefonon, televízión) történő egyidejű követése már hazánkban is megkezdte terjedését. Az elkövetkezendő években a háztartásokban a „régi” készülékeket fokozatosan váltják fel a minőségibb és sokrétűbb szórakozást nyújtó okostelevíziók. A videónézés az internetezők körében már tömegesen elterjedt és valós alternatívája a hagyományos televíziózásnak — áll a eNET – Magyar Telekom vizsgálatában.