Ez felháborító: szerényebb lesz a karácsony

karácsonyfaTizenkét év elhibázott gazdaságpolitikája és egy választási osztogatás: tíz magyar internetezőből négyen olcsóbb termékek vásárlásával spórolnának karácsonyra.

Az eMAG megbízásából készült friss piackutatás szerint idén karácsonykor a hazai online vásárlók 76 százaléka tervez ajándékozni idén karácsonykor. A válaszadók közül, akik nem vesznek ajándékot 37 százalék idén döntött így, – 15 százalék már tavaly sem vásárolt – 26 százalék a pénzhiányra hivatkozott, 13 százalék pedig maga készít ajándékokat.

Az internetes vásárlók 41 százaléka kisebb értékű ajándékok beszerzésével spórol az idei karácsonyi költésen, míg a válaszadók 29 százaléka jelezte, hogy jobban utánanéz vásárlás előtt a megvenni kívánt termékek árainak, 28 százalék pedig jobban átgondolja a vásárlása helyét. A válaszadók 55 százaléka pedig már a szeptember és november közötti időszakban letudta az ünnepi vásárlást.

A GKID Research & Consulting Kft. által készített reprezentatív felmérése szerint a hazai online vásárlók anyagi helyzete kedvezőbb az átlagos magyar vásárlókénál, ugyanis 69 százalékuk a megélhetésen felül havi legalább egy-két extra kiadást is megengedhet magának. A felmérésből kiderül, hogy minden negyedik felhasználó figyeli az ünnepi szezon akcióit és leárazásait.

A felmérés ideje alatt a válaszadók 28 százaléka valamilyen ruházati cikket vett karácsonyi ajándéknak, 26 százalék könyvet, szintén 26 százalék hagyományos játékot (társasjáték, puzzle), 17-17 százalék élelmiszert, kozmetikumot vagy szépségápolási cikket szerzett be. A válaszadók 24 százaléka úgy gondolja, hogy bármilyen ajándéknak örülne, ugyanakkor 16 százalék a digitális játékokat (konzol, játékszoftver) jelölte meg nem vágyott termékként, amelyet a ruha (12 százalék), a cipő (11 százalék), valamint a háztartási nagygépek (szintén 11 százalék) követnek a népszerűtlenségi listán.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A Veon mobilszolgáltató is kivonul Oroszországból

pén dec 2 , 2022
Az amszterdami tőzsdén jegyzett Veon mobilszolgáltató közölte, hogy 130 milliárd rubelért (2,2 milliárd dollár) eladja oroszországi üzletágát, a Vimpelcomot a társaság menedzsmentjének. A Veon a Beeline márkát az oroszországi Vimpelcomon keresztül üzemelteti, az orosz piac a csoport bevételének körülbelül a felét adja. A Veon csatlakozik azon nyugati cégek egyre növekvő […]
BeeLine, Билайн

És még ez is...