Amerikai, ázsiai és európai egyetemeket utasított maga mögé a győri Széchenyi István Egyetem nemzetközi hallgatókból álló csapata egy vállalatirányítási versenyen. A második helyezést elért fiatalok három különböző terület szaktudását hozták a közös munkába, melynek célja egy vállalat sikeres működtetése volt szimulációs környezetben.
Egy kanadai szervezésű nemzetközi versenyen vett részt nemrégiben a Széchenyi István Egyetem több mesterszakos hallgatója, akik egy vállalatirányítási rendszer használatával működtettek egy céget szimulációs környezetben. A verseny fő feladata egy olyan stratégia kialakítása volt, amivel a cég értéke maximalizálható az integrált üzleti területek együttműködésében. A csapattagoknak ennek érdekében különböző szerepkörökben kellett dolgozniuk: többek közt beszerzéssel, anyagszükséglet-tervezéssel, értékesítéssel és árképzéssel foglalkoztak a döntéshozatal során. Mindez egy virtuális célpiacon zajlott, ahol regionálisan változó igényekre válaszolva kellett alakítaniuk a marketingstratégiát és növelni az értékesítést.
A feladatok sokszínűsége miatt kifejezetten ösztönözték a különböző tanulmányi hátterű hallgatók nevezését. Ennek megfelelően a Széchenyi-egyetemről két ellátásilánc-menedzsment, egy marketing és két gazdaságinformatikus mesterszakos fiatal vett részt a versenyben. „Csapatunk egyedüliként képviselte a magyar egyetemeket és nyerte el az előkelő második helyezést, maga mögé utasítva több amerikai, európai és ázsiai – például kanadai, egyesült államokbeli, spanyol, indiai, Fülöp-szigeteki és vietnami – intézményt is. Az eredmény óriási siker, hiszen most először vettünk részt ilyen egyedülálló megmérettetésen” – hangsúlyozta a felkészítést végző Erdős Ferenc, a vállalatirányítási rendszerek oktatásáért felelős egyetemi docens.
„Óriási élmény volt, hogy a világ színvonalas egyetemeivel versenyezhettünk. A szimulációs környezetben élesben tanulhattam a döntéshozatalról, ami elengedhetetlen része az üzleti életnek” – emelte ki William Alizraee, aki Szíriából érkezett a Széchenyi-egyetemre, és a gazdaságinformatikus mesterképzés hallgatója. Nagyon fontos tapasztalat volt, hogy más szakterületek szempontjait is megismerhettük, és együttműködve dolgozhattunk egy közös vállalati cél érdekében, feladatainkat szinkronizálva – tette hozzá az ellátásilánc-menedzsment mesterképzésen tanuló vietnámi Ho Nhan Duc.