Ötven fő felett már az adminisztrációs teher is jelentősen megugrik, a vállalatok ötödénél már ötven-száz tárolandó dokumentum keletkezik naponta. Nem véletlen, hogy ekkora alkalmazotti létszám felett már legalább három vállalati szoftver támogatja a belső munkát – derült ki a DMSONE Zrt. és az eNET által a kétmilliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező, legalább húsz fős irodai állománnyal bíró vállalatok körében végzett friss kutatásból. A legjellemzőbb a vállalatirányítási rendszerek (ERP) alkalmazása, a száz fő feletti cégek körében minden második használ ilyet belső működésének támogatására.
„Az is kiderült, hogy az ERP rendszerek képességeit túlértékelik a vezetők, sokan úgy gondolják, hogy egy ilyen rendszer bevezetésével a dokumentumkezelés és a csoportmunka-támogatás is megoldott. Pedig ezt jellemzően nem vagy csak korlátozott funkcionalitással bíró kiegészítők formájában tartalmazza” – állítja Varga László, a DMSONE Zrt. operatív igazgatója.