Az NMHH Internet Hotline munkatársai jók

internet hotlineA Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) által fenntartott Internet Hotline munkatársai is közreműködtek azon kiadványok létrehozásában, amelyekben a valós életből vett példákkal mutatja be a menekülteket fenyegető online veszélyeket és védelmi lehetőségeket az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága (UNHCR).

Az NMHH a közleményében azt írta: a kiadványból egy felnőtteknek, egy pedig fiataloknak készült, létrehozásukban az NMHH tájékoztató és segítségnyújtó szolgálatának munkatársai a bejelentéskezelésnél szerzett tapasztalataikkal szakmai támogatókként működtek közre. Az ukrán és angol nyelven megjelenő anyagokat – amelyek az UNHCR budapesti képviseletének Safe Online elnevezésű, menekültek védelméért indított kampányához kapcsolódóan jelentek meg – több mint négyezer példányban terjesztik Magyarországon 19 partnerszervezet együttműködésével.

Az NMHH ismertetése szerint a háború elől menekülő ukrán gyermekek és felnőttek rendkívül kiszolgáltatott helyzetben érkeznek Magyarországra, a menekültek a különböző közösségimédia-felületeken keresztül tájékozódnak arról, hol és hogyan tudnak segítséget, munkalehetőséget és lakhatást találni, ám ezeket a platformokat és a számukra létrehozott segítő csoportokat sokan visszaélés-szerűen használják. A nem megfelelően moderált és szűrt segítőcsoportok „táptalajul szolgálhatnak” a menekült gyermekekkel és fiatal nőkkel szembeni szexuális visszaélésekhez, mivel ők – sérülékeny helyzetükből adódóan – könnyen kizsákmányolás áldozataivá válhatnak. Ezért a szerkesztők a kiadványok tartalmi elemeinek összeállításánál konkrét eseteket és az ukrán fiatalokkal és felnőttekkel folytatott fókuszcsoportos beszélgetésekben elhangzott problémákat vettek alapul.

Az Internet Hotline több közösségi médiummal is partneri kapcsolatban áll

A fiataloknak szóló kiadvány kiemelt figyelmet szentel az online behálózás, a „szexting” és a szexuális célú zsarolás veszélyeinek, összegzi azokat az intő jeleket, amelyek segíthetnek a jelenségek felismerésében, majd fiktív chatbeszélgetéseken keresztül példákat is mutat. A felnőtteknek készült kiadvány a biztonságos munka- és szálláskeresés formáit részletezi, így bemutatja azt is, hogyan ismerhető fel egy-egy gyanakvásra okot adó állás- vagy szálláshirdetés a közösségi médiában. A kiadványok hátoldalán megjelenik az Internet Hotline internetes tájékoztató és segítségnyújtó szolgálat is, amely az online elérhető, jogsértő és kiskorúakra káros tartalmakról fogad bejelentéseket nyolc kategóriában. Emellett a szolgálat a magyar mellett már angol nyelvű űrlapot is üzemeltet, így fogad és kezel is angol nyelvű bejelentéseket, amelyek akár menekültektől is érkezhetnek.

Az Internet Hotline több közösségimédia-platformmal is partneri kapcsolatban áll az úgynevezett „Trusted Flagger” partnerségein keresztül, ennek köszönhetően az érintett szolgáltatók fontos feladatként kezelik az Internet Hotline-tól érkező bejelentéseket, és a szolgálat elemzői minden esetben igyekeznek bejelentőiknek személyre szabott segítséget nyújtani, kiemelt figyelmet szentelve a kiskorúaktól és a legsebezhetőbbektől érkező jelzéseknek – olvasható az NMHH közleményében.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Bővül az EgészségAblak alkalmazás funkcióinak és felhasználóinak köre

ked okt 10 , 2023
ShareTweetPinShareEgy új funkciónak köszönhetően már a korábban kiváltott receptek is megtekinthetők a folyamatosan bővülő EgészségAblak mobilalkalmazásban. A Receptek menüpontban az aktív receptek mellett az elmúlt években felírt, valamint kiadott receptekhez is hozzáférhetnek a felhasználók, akik így könnyedén ellenőrizhetik, hogy előző betegségükre pontosan milyen gyógyszereket, milyen hatóanyaggal és adagolásban szedtek. Így […]
EgészségAblak

És még ez is...