A Ricoh Europe friss kutatásból kiderül, hogy a középvállalkozások hetven százaléka „középső gyermek szindrómában” szenved, ezért több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni.
A felmérésből kiderül, hogy a középvállalkozások 67 százaléka nehezen veszi fel a versenyt az új piaci belépőkkel és a nagyvállalatokkal, 71 százalékuk pedig nagyobb kockázattal néz szembe a pénzügyi nehézségek miatt. Ráadásul nem csupán a kkv-k érzik úgy, hogy el vannak zárva a startup-okat és kisvállalkozásokat támogató lehetőségektől, a legtöbb nagyvállalatnak is számos bonyolult és költséges szabályozással kell megbirkóznia. A piaci versenyképesség érdekében a közepes vállalatok 76 százaléka szeretné, hogy a törvényhozók olyan környezetet teremtsenek, ahol könnyebben megvalósíthatják növekedési ambíciójukat. A kutatás rámutat, hogy a középvállalkozásoknak egyértelmű elképzelésük van a következő két évre vonatkozóan. Legfontosabb céljaik az új termékek és szolgáltatások bevezetése (30 százalék), a növekedés-menedzsment (28 százalék) és új, innovatív technológiák alkalmazása (28 százalék).
“Európa középpiaca tele van hajtóerővel a növekedést és az ambíciókat tekintve egyaránt” – mondta David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója. „A kormányoknak, a törvényalkotásnak és a hitelezőknek jobban fontolóra kellene venniük, hogy miként tudják ezeket a dinamikus vállalkozásokat támogatni, hiszen ez a teljes gazdaság előnyére is válhatna. Rengeteg kkv tervezi új technológiák, új szolgáltatások bevezetését és a tehetséges munkavállalók bevonzását. Ha a szabályozások és rendelkezések továbbra is visszafogják őket, szinte lehetetlenné válik ambiciózus terveik megvalósítása és üzleti növekedésük hosszú távú megalapozása.” Hozzátette, az európai vállalatok által generált éves bevétel 30 százalékát a kontinensen működő 75 ezer kkv adja. A kormányoknak és hitelezőknek együtt kell működniük a középpiaccal a növekedés és innováció előmozdításában, szerte Európában. Ez döntő fontosságú Európa számára, amennyiben továbbra is globális vezető kíván lenni az innováció terén, és annak érdekében, hogy versenyképes maradhasson a már meglévő, illetve feltörekvő gazdaságokkal szemben.