Feljövőben a napi fogyasztási cikkek

e-kereskedelemAz élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban, ez a szektor bővült a leggyorsabban az online kiskereskedelmen belül 2021-ben – derül ki a GKI Digital kutatásából.

A tavalyi első három negyedév bruttó 75 milliárd forintot meghaladó forgalma a negyedik negyedév hasonló mértékű bővülésével együtt 2021-ben több mint bruttó 110 milliárd forintos bevételt jelentett a napi fogyasztási cikkek hazai internetes piacán. Ezzel a napi fogyasztási cikkek szegmense már a negyedik legnagyobb online terület a magyar piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék/ajándék kategóriák után. A kutatás eredményei szerint a magyar online vásárlók egyre bátrabban rendelnek akár a friss élelmiszerek közül is az internetről, a népszerűségi listát azonban a tartós háztartási cikkek vezetik. A legnépszerűbbek az online vásárlók körében a tisztítószerek, háztartási vegyiáruk, a szépségápolási termékek, valamint a gyógyszerek, vitaminok, egészségmegőrzési termékek. Az ötödik helyre kerültek a tartós élelmiszerek a toalettpapír, szalvéta, papíráru után. A napi fogyasztási cikkeket rendelő online vásárlók 41 százaléka 2-3 napon belüli kiszállítási időpontot választ. A vásárlók csaknem negyede kér időnként aznapi, időnként későbbi kiszállítást, 21,3 százalékuk pedig nem ragaszkodik fix időablakhoz, akkor veszi át a terméket, amikor az megérkezik. A napi szintű bevásárlást még kevesen intézik interneten keresztül Magyarországon, az aznapi átvételt a napi fogyasztási cikkeket rendelő vásárlóknak csak 7,6 százaléka részesíti előnyben, további 2,1 százaléka néhány órán belüli átvételt várna el, újabb két százalékuk pedig az éttermi kiszállításos rendelések mintájára egy órán belül szeretné megkapni a termékeket.

A válaszadók legnagyobb része, 36 százaléka elsősorban a termékek ára alapján választja meg, hogy melyik online áruházból rendel fogyasztási cikket, de csaknem ugyanennyien, 34,1 százalék választ korábbi tapasztalatai alapján. A korábbi pozitív tapasztalatok különösen fontosak a 60 év feletti felhasználók esetében, körükben a legnagyobb, 46 százalék azok aránya, akik ár helyett a kedvező tapasztalatok alapján választanak online áruházat. Ugyancsak nagyon fontos szempont a fogyasztási cikkek online rendelésekor a weboldal könnyű használhatósága, valamint a kiszállítás kiszámíthatósága és gyorsasága is. Élelmiszer és egyéb háztartási cikk internetes vásárlása kapcsán minden második válaszadót az bosszant a leginkább, ha a kiszállított termékek minősége nem megfelelő, negyven százalékuk az ügyfélszolgálat elérhetetlenségét tartja frusztrálónak, és ugyanennyien tartják problémásnak, ha helyettesítő terméket kapnak az eredetileg kiválasztott helyett.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Átadták az OTP szuperszámítógépének első egységét

ked febr 1 , 2022
Elindították az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és az OTP Bank együttműködésével megvalósult szuperszámítógép hardverének első, önállóan működő egységét az OTP Bank székházában. Az OTP közlése szerint ezzel megkezdődik a mesterséges intelligencián (MI) alapuló öntanuló magyar nyelvi modell kutatása és fejlesztése. A hároméves fejlesztés teljes költsége 7,3 milliárd forint, ebből […]
Csányi Sándor

Friss, ropogós