Aero Glass: magyar cég az Airbus innovációs programjában

maroy-akosAz innovatív légi navigációs alkalmazást, az Aero Glasst fejlesztő magyar cég csatlakozhatott az Airbus innovációs programjához.

Az Airbus BizLab lehetőséget nyújt arra, hogy a legígéretesebb új fejlesztések az Airbus innovációs ökoszisztémájának segítségével minél előbb piacra kerüljenek. Az Aero Glass látványos bemutató videójával néhány éve a nem kifejezetten repüléssel foglalkozó weboldalakat, blogokat is meghódította. A magyar cég az alapító Maróy Ákos – szintén aktív pilóta – médiaművészeti múltjából, a repülés iránti szenvedélyéből és vállalkozó szelleméből táplálkozva gondolta újra a légi navigációt.

Az Aero Glass egy okosszemüveg-alkalmazás. Ennek segítségével a pilóta természetes 3D-ben látja a repüléssel kapcsolatos kulcsfontosságú információkat, függetlenül attól, merrefelé néz. Így nem kell levennie a szemét a környezetéről, hogy a műszerfalra pillantson, illetve a rá nehezedő szellemi terhelés is csökken, hiszen kevesebb energiáját veszi igénybe a bonyolult műszerek értelmezése. Ez jelentősen növeli a repülés biztonságát, hiszen a statisztikák szerint a légi balesetek hatvan-hetven százalékban a pilóta hibájából, túlterheltség miatt következnek be.

„Az Airbus BizLab óriási lehetőség a számunkra. Validálja az Aero Glasst, hiszen az iparág egyik legjelentősebb szereplője ismeri el eddigi teljesítményünket. Úgy gondolom, jól kiegészítheti egymást az Airbus több évtized alatt felhalmozott tapasztalata és az Aero Glass diszruptív startup-szemlélete. Mindez együtt sikeressé teheti fejlesztésünket a kereskedelmi repülés területén is” – mondta el Maróy.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.