A Wizz Air vr-technológiát is alkalmaz a pilótaképzésében

Wizz AirA Wizz Air elsőként alkalmaz pilótaképzésében virtuális valóság által vezérelt technológiát.

A légitársaság közleménye szerint a Wizz Air az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience(MATe) Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer (VPT) technológiát használja fel pilótaképzésében. A MATe Suite egy felhőtechnológiára épülő szolgáltatási platform, amely e-tréninget és vizsgákat foglal magában különféle pilóta kategóriákra szabva. A VPT innovatív szoftvere pedig egy virtuális pilótafülke segítségével oktatja a növendékeket, ezzel lehetőséget ad arra, hogy alaposan megismerkedjenek az Airbus repülőgépekkel és készségszinten begyakorolhassák a legfontosabb műveleteket. A két új képzési megoldás – amelynek bevezetésére a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály is megadta jóváhagyását – még átfogóbb tudás megszerzésére nyújt lehetőséget a Wizz Air képzési központjában, és támogatja a típusképzési tanfolyamon részt vevő pilótákat.

A Wizz Air tervei szerint 2030-ig további négyezer pilótát és első tisztet képez ki, valamint 300 új Airbus A321neo és egy nagy hatótávolságú A321XLR repülőgéppel bővíti flottáját. Felidézték, hogy a Wizz Air 2013-ban nyitotta meg első képzési központját Budapesten, egy A320-as teljes repülés-szimulátorral és tantermekkel, majd 2018-ban egy második intézményt is létrehozott a fővárosban. Az oktatóközpontokban három A320 teljes repülőgép-szimulátor, fedélzeti evakuációs, valamint tűzvédelmi tréningek állnak a pilótanövendékek rendelkezésére. Idén Rómában alapít újabb képzési központot a légitársaság. A Wizz Air arról is beszámolt, hogy évente több mint kétszáz új pilótát képeznek ki, az elmúlt 12 hónapban csaknem kilencven növendék Magyarországon szerezte meg a képesítését. Jelenleg több mint 2600 pilóta dolgozik a Wizz Air állományában, a légitársaság flottája pedig jelenleg 206 repülőgépből áll.

A Wizz Air korábbi közlése szerint a bevétel 134 százalékkal, 3,896 milliárd euróra emelkedett a tavaly március 31-én zárult üzleti évében, miközben az utasforgalom 88 százalékkal, 51,072 millióra nőtt. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134,3 millió eurót ért el, a megelőző üzleti évben 23,3 millió eurós veszteséget könyveltek el. A cég nettó vesztesége a 2021/2022-es 642,5 millióról 535 millió euróra csökkent.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A Yettel 4000 bázisállomásának csak az ötöde képes 5G-re

csü márc 28 , 2024
ShareTweetPinShareA Yettel idén befejezi a 2020-ban indult hálózatmodernizációs programját, a több tízmilliárd forintos fejlesztés eredményeképpen a teljes hálózat több mint négyezer bázisállomásának minden eleme megújul. Koller György, a Yettel műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy jelenleg a hálózatmodernizáció kilencven százalékánál tartanak. A fejlesztések során az elavult 3G technológiát kivezették. Az országosan lakosságra […]
Yettel

És még ez is...