A NAV az online szolgáltatásait ajánlja az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett a lakosságnak is érdemes igénybe venni a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) online szolgáltatásait – közölte az adóhivatal.

A gazdálkodó szervezeteknek és az egyéni vállalkozóknak egyébként is kötelező az elektronikus ügyintézés, a magánszemélyek pedig szabadon dönthetnek, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőségekkel. Az online ügyintézésnél a magánszemélyeknek mindössze Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) azonosításra van szükségük, ez olyan teljeskörű azonosítási szolgáltatás, amely a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokban azonosít, és azt továbbítja a felhasználók, intézmények felé. A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adat bejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal összefüggő problémákról is így értesülnek. A magánszemélyek elfogadhatják az adóbevallási tervezetüket, online kereset kimutatást vagy akár elveszett adókártya pótlását is igényelhetik. Elektronikusan adó-, jövedelem- és illetőségigazolás is kérhető. Az online ügyintézés mellett telefonos ügyfélszolgálatát is ajánlja a NAV, ebben az esetben a konkrét ügyek intézéséhez ügyfélazonosító-szám (pin-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető az adóhivataltól a TEL nyomtatványon. Telefonon többek között javítható a hibás bevallás, kérhető adó-, jövedelem- és illetőségigazolás, adónemek közötti átvezetés, tájékoztatás az adószámla-egyenlegről, bejelenthető a levelezési cím vagy az egyéni egészségügyi szolgáltatási járulék fizetés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.