A kiskereskedelem a netre költözik

online-kereskedelem-grafikonA magyar online kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években dinamikus növekedést produkált, nem volt ez másképp a tavalyi évben sem. 2015-ben a magyar online kiskereskedelem nettó forgalma először szárnyalta túl az eddig lélektaninak számító 300 milliárd forintos határt, elérve a 319 milliárd forintot. Ezzel az e-kiskereskedelmi forgalom aránya a teljes kiskereskedelem 4,1 százaléka, így elmondható, hogy minden 25. forintot online költöttük el tavaly – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából.

A korábbi évek növekedési trendjei jellemezték 2015-ben is az e-kiskereskedelmet. Nem csupán a nettó forgalom és az e-kiskereskedelem teljes hazai kiskereskedelmen belül aránya növekedett –előbbi 17 százalékkal, utóbbi 0,4 százalékponttal tudott bővülni 2014-hez képest– hanem az online vásárlók egy megrendelésre költött átlagos értéke is növekedési pályán mozog. Míg 2014-ben a vásárlások nettó átlagos értéke éppen csak elérte a tízezer forint, addig 2015-ben a 11 400 forinttal már újabb csúcsokat jelentő magasságokat hódít.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.