Állítólag a digitális ügyintézés fordulóponthoz érkezett

Horváth Gergely ComnicaA magyarok több mint fele szerint a személyes banki ügyintézés régimódi gyakorlat, tízből négyen pedig nem mennének többet bankjuk vagy biztosítóik fiókjába az ügyintézéshez – ez derült ki a Comnica és az NRC piackutató közös kutatásából. Az összesítésből kiderül, hogy a válaszadók 52 százaléka szerint a személyes ügyintézés ma már éppen olyan régimódi gyakorlat, mint sárga csekket postán befizetni. A digitális ügyintézés fordulóponthoz érkezett, a távoli ügyfélazonosítás pedig ennek a főpróbája – mutatott rá Horváth Gergely, a Comnica üzletfejlesztési igazgatója a közleményben. Hozzátette: tízből négyen azt mondják, hogy ha okostelefonjukon vagy laptopjukon keresztül, videóhívással vagy más online kommunikációval mindent el tudnak intézni, amit korábban csak személyesen lehetett, soha többé nem mennének be bankjuk, biztosítójuk fiókjába.

A kutatás szerint a hazai bankok, biztosítók ügyfeleinek több mint negyede vesz igénybe olyan úgynevezett „neobanki” szolgáltatásokat, mint a Revolut, a Wise vagy a Curve, és minden tizedik két-három ilyen cégnél is igényelt már fizetési kártyát. Ezek ismertségét mutatja, hogy a 60 év felettiek tíz százaléka is használja szolgáltatásaikat. Ugyanakkor miközben ezeknek a pénzügyi szolgáltatóknak a működése a teljesen személytelen, önkiszolgáló ügyintézésen alapul, a hazai pénzügyi intézetek többsége a digitális ügyfélkiszolgálásban is épít a személyességre. A magyar bankok nagy része már évek óta használja az élő videóhívást, elsősorban ügyfeleik távoli azonosítására. A válaszadók 61 százaléka szerint az ügyintézővel való kommunikáció videóhíváson keresztül ugyanolyan személyes és közvetlen, mint bent, a bankfiókban – sőt, hetven százalékuk szerint gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb is – közölték.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Hillary Clinton bajban

sze febr 16 , 2022
ShareTweetPinShareHillary Clinton, demokrata párti elnökjelölt 2016-os kampánystábjának munkatársai egy tech-cégnek fizettek, hogy „beszivárogjanak” többek között a Trump Tower, később pedig a Fehér Ház szervereibe és így kémkedjenek Donald Trump után – adta hírül az amerikai sajtó a John Durham különleges ügyész bírósági beadványra hivatkozva. Clinton kampánystábjának munkatársai „Trump elnököt Oroszországgal […]
Hillary Clinton

És még ez is...