A kutatás szerint a hazai bankok, biztosítók ügyfeleinek több mint negyede vesz igénybe olyan úgynevezett „neobanki” szolgáltatásokat, mint a Revolut, a Wise vagy a Curve, és minden tizedik két-három ilyen cégnél is igényelt már fizetési kártyát. Ezek ismertségét mutatja, hogy a 60 év felettiek tíz százaléka is használja szolgáltatásaikat. Ugyanakkor miközben ezeknek a pénzügyi szolgáltatóknak a működése a teljesen személytelen, önkiszolgáló ügyintézésen alapul, a hazai pénzügyi intézetek többsége a digitális ügyfélkiszolgálásban is épít a személyességre. A magyar bankok nagy része már évek óta használja az élő videóhívást, elsősorban ügyfeleik távoli azonosítására. A válaszadók 61 százaléka szerint az ügyintézővel való kommunikáció videóhíváson keresztül ugyanolyan személyes és közvetlen, mint bent, a bankfiókban – sőt, hetven százalékuk szerint gyorsabb, kényelmesebb és egyszerűbb is – közölték.