Végre egy index, ami tavaly tovább nőtt

MastercardNő a fogyasztói érdeklődés az új fizetési technológiák iránt, a magyar fogyasztók digitális fizetéssel kapcsolatos ismeretei jelentősen nőttek az előző évhez képest.

A Mastercard legújabb felmérése szerint a 2020-ban bevezetett Digitális Fizetési Index (DFI) alapján 2022-ben tovább nőtt az index értéke, amely 61 pontot ért el a százból, ez három pontos növekedés az előző évhez képest. Magyarország DFI-pontszáma tíz ponttal nőtt az index 2020-as bevezetése óta, és mindegyik alappillér esetében megfigyelhető fejlődés. Ezt elsődlegesen a kártyaelfogadó hálózat bővülése, valamint a digitális fizetési megoldások egyre szélesebb körű elterjedése és jelentősen megugró alkalmazása segítette elő.

A kutatás szerint 23 százalékra nőtt a jövedelmüket digitálisan elköltők aránya, ami arra utal, hogy a lakosság közel negyede nem feltétlenül a készpénzes fizetést részesíti előnyben. A magyar fogyasztók számára a kényelem és a biztonság az elsődleges prioritás: 35 százalékuk tapasztalt már valamilyen csalással kapcsolatos tevékenységet, például adathalászatot, kártékony szoftvereket, vagy a személyes adatokkal való visszaélést.

A magyarok 55 százaléka tudja, hogyan kell használni a mobiltárcás fizetést, és 58 százalékuk ismeri a QR-kódos fizetési módot. Az összesített eredményt idén is az index három alappillérének pontjaiból számították ki: 76 pontot ért el az infrastruktúra, 55-öt a tudás, és 52-t a használat kategóriája. Az infrastruktúra 76-os pontszáma – amely az előző évhez képest 3 ponttal magasabb – azt jelzi, hogy Magyarországon megalapozott igény mutatkozik a digitális fizetésekre.

Elsősorban a digitális fizetési megoldások elterjedésének jelentős növekedése tette lehetővé az infrastruktúra alappillérének 2022. évi fejlődését. A tudás alappillérének 55-ös pontszáma négy ponttal magasabb, mint 2021-ben volt. Ezt a növekedést a fogyasztók a digitális fizetési módokkal kapcsolatos nagyobb objektív tudása eredményezi. A használat alappillére 2022-re három ponttal 52-pontra nőtt egy év alatt, viszont továbbra is elmarad a fogyasztók digitális fizetési módokkal kapcsolatos tudása mögött.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Egyelőre ne várjunk túl sokat az eÁfa rendszertől

csü nov 23 , 2023
A jövőre érkező eÁfa rendszer új alapokra helyezheti az adózók áfabevallási gyakorlatát, ám önmagában nem képes a bevalláskészítés folyamatának automatizálására. A Deloitte közleménye szerint az őszi adócsomagban már szerepelnek az eÁfa rendszerre vonatkozó rendelkezések, így biztosra vehető, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tájékoztatásának megfelelően 2024. január 1-jétől, elindul […]
Fábián Dorottya, a Deloitte adóosztályának partnere

És még ez is...