Harmadik fél által biztosított e-mail címlisták: előnyök és hátrányok

e-mail, címlistaIsmerd meg a harmadik fél által biztosított e-mail címlisták előnyeit és hátrányait ebben az átfogó cikkben! Megvizsgáljuk, hogy ezek a listák hogyan segíthetnek üzletednek elérni céljait, és milyen kockázatokat rejt a használatuk.

A 2018-as GDPR törvény óta sokan úgy gondolják, hogy a cégek direkt marketing megkeresése jogilag tiltott, ám ez az elképzelés abszolút téves! Továbbra is megkereshetőek a vállalatok előzetes engedélykérés nélkül úgy, hogy közben az aktuális nemzetközi és EU-s jogszabályok betartása nem ütközik akadályokba. Ezek után már csak az a kérdés, hogy milyen eszközök szolgálhatják a marketingtevékenység sikerét? A harmadik féltől származó e-mail adatbázis erre a dilemmára eredményességet ígérő válaszként szolgál.

e-mail, címlista

Milyen módon használhatóak fel az adatbázisok?

Az e-mail címlista az EDM, azaz e-mail direkt marketing elengedhetetlen eszköze. Ez a marketingstratégia egyébként nem ok nélkül annyira közkedvelt. Gyors, költséghatékony és precízen célozható, ugyanakkor a sikere jól mérhető. Ahhoz, hogy az üzenet ténylegesen célba érjen nélkülözhetetlen a jól megírt szöveg, és természetesen az ellenőrzött forrásból származó, minőségi adatbázis.

A levelezésen kívül nagyon kedvelt, egyúttal jól teljesítő taktika a Facebook célközönség megszólítása, amihez szintén stabil alapként szolgálhat az e-mail címlista. Az egyéni célközönség elérése pofonegyszerű a népszerű platformon, ahol a hirdetéseknél egy az egyben beállítható a célcsoport, azaz feltölthető az adott adatbázis, ezáltal garantálható az elérés.

Jöjjenek az előnyök és a hátrányok!

Ezek után már csak az a kérdés, hogy mik is a legfontosabb előnyök, valamint hátrányok? Hiszen csak úgy alkotható teljes kép a témában, ha az érem mindkét oldala nyilvánvalóvá és láthatóvá válik.

Az ellenőrzött, működő címekből álló, az adatvédelmi törvényeknek is megfelelő e-mail címlista egyik legütősebb pozitívuma, hogy roppantul sok idő és energia takarítható meg a segítségével. Márpedig az idő pénz, ahogy az sem mellékes, hogy mekkora erőbedobást követel a címek felkutatása. Az adatbázis rögtön kész megoldásként szolgál, ami azonnal bevethető. Óriási előnye a célzott ügyfélkör elérésére, egyúttal a lehetséges ügyfelek számának növelésére. Így a célcsoport kialakítása, valamint a velük kialakított kommunikációs csatorna fenntartása nem okozhat problémát. A szegmentációnak köszönhetően a célzott kampányok indítása is könnyen, pillanatok alatt megvalósítható, azaz újfent időtakarékos előnyről beszélhetünk.

A költséghatékonyság is külön szót érdemel, mint fajsúlyos pozitívum, lévén az önálló lista kialakítása rengeteg időt, energiát és pénzt követel, ezzel szemben a komplex adatbázis megvásárlása összességében minimális anyagi rááldozással jár. A rugalmasság sem egy utolsó szempont, hiszen a lista bármikor bővíthető, vagy éppen módosítható az egyéni igények alapján, így a testre szabottság valóban borítékolható.

Hátrányok, avagy milyen tényezőkre ildomos odafigyelni?

Akadnak esetleges zsákutcák is, amiknek egy része elkerülhető. Az adatbázis frissessége, pontossága kulcsfontosságú, vagyis az adatminőség a siker záloga.

Mivel az emberek többsége rengeteg kéretlen üzenettel találkozik nap, mint nap, így az alacsony konverziós rátával érdemes számolni, hiszen sokan még azelőtt törlik a befutó e-maileket, mielőtt egyáltalán elolvasnák azokat.

A versenytársakkal is célszerű kalkulálni, lévén az adatbázisok számukra is elérhetőek, így előfordulhat, hogy hasonló profilú cégek ugyanazon célközönség tagjaihoz jutnak el.

Utóbbi kettő hátrány egyébként a marketingeszközök világában amúgy sem ismeretlen, ettől függetlenül jó róluk tudni. Illetve még az e-mail kapcsolat egyik hátulütője, hogy személyes kapcsolatépítés nem történik, azaz az egyéni kapcsolódás hiánya olykor sokat nyomhat a latba.


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Sinen a kkv-k és a közszféra digitális átállása

pén ápr 21 , 2023
Az Európai Bizottság Digitális Európa Programjának keretében tagállami társfinanszírozással öt Európai Digitális Innovációs Központ (European Digital Innovation Hub – EDIH) kezdheti meg működését Magyarországon. Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetség (IVSZ) közleménye szerint az Európa-szerte immár több mint 150 taggal rendelkező hálózat célja, hogy a kkv-k és a közszféra […]
ZX-81

És még ez is...