A létező világ mellett a Second Life, a World of Warcraft, az Xbox Live és a hasonló online játékok felhasználóinak millióit is megfigyelte az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) és a Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) – közölte a The New York Times nyomán az MTI. A kémszervezet attól tartott ugyanis, hogy a közeget a terroristák és a bűnszervezetek titkos kommunikációra, pénzmozgatásra vagy fegyveres akciók megtervezésére fogják felhasználni. A digitális avatarok szuperharcosoktól, szörnyektől és szupermodellektől hemzsegő virtuális világába tömegesen vegyültek bele a hamis személyazonosságot használó kémek, akik adatokat gyűjtöttek – beleértve a játékosok közötti kommunikáció tartalmát is – és informátorokat próbáltak meg beszervezni. Annyian lettek végül, hogy a Second Life esetében külön „konfliktusmegoldó” csoportot kellett létrehozni. Információk szerint – noha a hírszerzők eljutottak valódi terrorszervezetek tagjaihoz is – a játékok megfigyelésével nem sikerült sikert felmutatni a terrorelhárítás terén, és a hírszerzők feltehetően eltúlozhatták a veszélyt. Az érintett csoportok ugyanis sokkal hatékonyabb és könnyebb módokat találtak a titkos kommunikációra.
És még ez is...
-
2016. március 23.
Sok szektor már nem működhet internet nélkül
-
2023. szeptember 11.
Légy résen! Ne dőlj be minden átverésnek!
-
2016. december 11.
Már a hirdetések is kártékony kódot tartalmazhatnak
-
2018. december 18.
Fokozott figyelemre int az online jegyvásárlásoknál a GVH
-
2014. január 27.
Kétszámjegyű növekedés az online játékforgalmazásban
-
2016. január 31.
Már megint Debrecen az Internetes Kultúra Fővárosa