Noha a felmérések szerint egyre több kisvállalat bízza külső cégekre a hirdetési és a saját maguk népszerűsítésével kapcsolatos feladatokat, még mindig sokan oldják meg házon belül ezeket a napi munkafolyamatok részeként — többek közt ez is kiderült az Invitel megbízásából a BellResearch a közelmúltban elvégzett kutatásából. A kisvállalatok körében végzett vizsgélat a társaságok telekommunikációs szokásait, döntéseit kívánta feltérképezni. A válaszadók kiemelték, hogy számos szektorban szinte kikerülhetetlen az internet. Ugyanis bizonyos kötelező adatszolgáltatások azon keresztül történnek. Ilyen például az áruszállító cégek által használt Elektronikus Árukövető Rendszer (EÁKER), vagy akár az üzletekben használatos online kassza. Mindemellett a vizsgálat igazolta azt a köztudomású tényt is, hogy az internet hatékonyabbá, gyorsabbá teheti az adminisztratív munkafolyamatokat. Ráadásul a dokumentálhatóság is egyszerűbbé válik a világháló segítségével.
A kutatásból az is kiderült, hogy leginkább a 10-30 Mb/sec közötti sávszélesség használata jellemző a megkérdezett kisvállalatokra. Ez az adatátviteli sebesség bőven elegendő egy kisebb cég zökkenőmentes működéséhez. Döntően böngészésre, levelezésre, kisebb fájlméretű csatolmányok küldésére és fogadására használják mindennapi munkájuk során az internetet a vállalkozások. A kutatás alapján a megkérdezett vállalkozások hatvan százaléka foglalkozik saját maga azzal, hogy elérhetővé és láthatóvá váljon leendő ügyfelei számára.