A létező világ mellett a Second Life, a World of Warcraft, az Xbox Live és a hasonló online játékok felhasználóinak millióit is megfigyelte az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) és a Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) – közölte a The New York Times nyomán az MTI. A kémszervezet attól tartott ugyanis, hogy a közeget a terroristák és a bűnszervezetek titkos kommunikációra, pénzmozgatásra vagy fegyveres akciók megtervezésére fogják felhasználni. A digitális avatarok szuperharcosoktól, szörnyektől és szupermodellektől hemzsegő virtuális világába tömegesen vegyültek bele a hamis személyazonosságot használó kémek, akik adatokat gyűjtöttek – beleértve a játékosok közötti kommunikáció tartalmát is – és informátorokat próbáltak meg beszervezni. Annyian lettek végül, hogy a Second Life esetében külön „konfliktusmegoldó” csoportot kellett létrehozni. Információk szerint – noha a hírszerzők eljutottak valódi terrorszervezetek tagjaihoz is – a játékok megfigyelésével nem sikerült sikert felmutatni a terrorelhárítás terén, és a hírszerzők feltehetően eltúlozhatták a veszélyt. Az érintett csoportok ugyanis sokkal hatékonyabb és könnyebb módokat találtak a titkos kommunikációra.
És még ez is...
-
2013. augusztus 12.
Az NSA az EU után is nyomoz
-
2020. március 6.
Milliós károkat okoznak a cégeknek a kiberincidensek
-
2017. november 11.
UPC: közel 120 ezer ügyfél jól jár
-
2014. augusztus 15.
A negyedik lépés, amellyel megelőzheted a bajt
-
2015. június 15.
Nem képesek bizonyítani Merkel mobiljának lehallgatását
-
2023. október 30.
Ezért behozhatatlan a netes bűnözők előnye