A pasziánsz is az NSA célpontja volt

A létező világ mellett a Second Life, a World of Warcraft, az Xbox Live és a hasonló online játékok felhasználóinak millióit is megfigyelte az amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) és a Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) – közölte a The New York Times nyomán az MTI. A kémszervezet attól tartott ugyanis, hogy a közeget a terroristák és a bűnszervezetek titkos kommunikációra, pénzmozgatásra vagy fegyveres akciók megtervezésére fogják felhasználni. A digitális avatarok szuperharcosoktól, szörnyektől és szupermodellektől hemzsegő virtuális világába tömegesen vegyültek bele a hamis személyazonosságot használó kémek, akik adatokat gyűjtöttek – beleértve a játékosok közötti kommunikáció tartalmát is – és informátorokat próbáltak meg beszervezni. Annyian lettek végül, hogy a Second Life esetében külön “konfliktusmegoldó” csoportot kellett létrehozni. Információk szerint – noha a hírszerzők eljutottak valódi terrorszervezetek tagjaihoz is – a játékok megfigyelésével nem sikerült sikert felmutatni a terrorelhárítás terén, és a hírszerzők feltehetően eltúlozhatták a veszélyt. Az érintett csoportok ugyanis sokkal hatékonyabb és könnyebb módokat találtak a titkos kommunikációra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Szekszárdon kirúgják a mobiltolvajokat

pén dec 13 , 2013
Azonnal elbocsátották munkahelyéről azt a 24 éves szekszárdi férfit, aki egy tolnai áruházban dolgozott eladóként, s mint kiderült többször is megdézsmálta az árukészletet.  A bűnbe esett kalmár már korábban is ellopott különböző műszaki tárgyakat az üzletből. Amikor a lopásra fény derült, a fiatalember az eltulajdonított mobiltelefont visszaadta, valamint az egyik […]
börtön

Friss, ropogós