Végre egy jó hír: hiba nélkül zajlott le az e-egészségügyi rendszer próbaidőszaka

Hiba nélkül zajlott le az elektronikus egészségügyi szolgáltatási tér (EESZT) próbaidőszaka, a rendszerhez november elsejével valamennyi közfinanszírozott egészségügyi szolgáltatónak csatlakoznia kell – mondta az e-health koordinációért felelős miniszteri biztos szerdai sajtótájékoztatóján, Budapesten. Vartus Gergely elmondta, a rendszer március 15. és augusztus 15. közötti próbaidőszaka alatt nyolcvan intézményt vontak be, négyszázezer egészségügyi adat és négyszázezernél is több e-recept keletkezett.

Emlékeztetett, az EESZT országos kiterjesztése szeptember elején indult, és eddig 4722 háziorvos, 2705 gyógyszertár, 315 járóbeteg- és fekvőbeteg-ellátó intézmény kezdte meg a csatlakozást, tehát az egészségügyi szolgáltatók 75-80 százaléka. A miniszteri biztos elmondta azt is, hogy az EESZT-hez a jövő év november elsejével csatlakozniuk kell a magánszolgáltatóknak is, és az Országos Mentőszolgálat is akkortól “lép a rendszerbe”.

Vartus az EESZT felhőalapú rendszer egyik fontos eleméről, az e-receptről elmondta, hogy november 1-je után sem fog alapvetően változni a gyógyszerek patikai kiváltása, a papír alapú vények továbbra is használatban maradnak. Azonban – folytatta – bárki kiválthatja az orvos által számára felírt készítményeket a papírvény nélkül is. Ehhez csak a személyi igazolványa és a TAJ-kártyája együttes felmutatására van szükség, vagy ha rendelkezik e-személyivel, akkor ez utóbbi dokumentumot elegendő a patikusnak bemutatnia.

2 Comments
  1. Ez ugye most a vicc hír?
    A héten a napokban vált csak elérhetővé az SSL tanúsítványok letöltése, amit már szeptemberben meg kellett volna kezdeni, így rendkívül szűk határidőt képezve november 1-ig a rendszergazdáknak a telepítéshez. Emellett a héten (lehet a sok bejelentkezés miatt) többször is nem jöttek be fontos menüpontok az eeszt oldalán, gyaníthatóan nem bírta a terhelést? Ezt nevezik jónak? Ez egy káosz! Nem is beszélve a telepítési folyamat kaotikus mivoltára, amit mondjuk a webes megoldás helyett egy applikációval kiválthattak volna… Szakmai szemmel akárhogy is nézzük botrányos az egész. Az meg csak hab a tortán hogy az e-személyik elkészítésénél az e-szignatúra aktiválásánál az ügyfélkapukban sokszor maguk az ott dolgozók is tanácstalanok voltak, azaz nem kaptak megfelelő oktatást és tananyagot erről. Szóval ez minden, csak nem jó és legkevésbé sem zökkenőmentes. És ezt mondom én, aki informatikusként kénytelen most ezzel kapcsolatban az ügyfeleket támogatni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.