Visszaesett a nagy internetes cégek fellépése a gyűlöletbeszéddel szemben

gyűlöletbeszédAz internetes felületek működtetéséért felelős vállalatok, hasonlóan a tavalyi arányhoz, 63,3 százalékban távolították el a gyűlöletbeszédet tartalmazó weboldalaikról, ez visszaesést jelent a 2020-as 71 százalékhoz képest.

Az Európai Bizottság (EB) csütörtökön tette közzé, az online gyűlöletbeszéd felszámolását célzó magatartási kódex betartására vonatkozó értékelését. Az értékelés szerint, a vállalatok által 24 órán belül felülvizsgált, gyűlöletbeszéddel kapcsolatos bejelentések száma a legutóbbi két értékeléshez képest csökkent: 2020-ban 90,4 százalékos volt a megvizsgált értesítések aránya, tavaly ez 81, idén pedig 64,4 százalékra esett vissza. Az EB szerint csak a TikTok videomegosztó közösségi hálózati szolgáltatás javított az értesítések vizsgálata terén, továbbá a Youtube volt az az internetes felület, amely fejlesztette eltávolítási arányait.

Az értékelésben az áll, hogy a magatartási kódexhez csatlakozott internetes cégek átlagban 69,6 százalékban távolították el a bizonyos csoportok elleni gyilkosságra vagy erőszakra buzdító tartalmakat, míg a rágalmazó szavakat vagy sértő képeket használó tartalmakat az esetek 59,3 százalékában. Az EB ugyanakkor úgy ítélte meg, hogy pozitív fejlemény tapasztalható a vállalatok által a felhasználóknak küldött visszajelzések gyakoriságában és minőségében, aminek javítására a testület 2021-es jelentésében szólította fel a vállalatokat.

EB és négy nagy internetes vállalat, a Facebook, a Microsoft, a Twitter és a YouTube által 2016 májusában elfogadott magatartási kódex kiegészíti a rasszizmus és idegengyűlölet elleni küzdelemről rendelkező uniós jogszabályt. Ez utóbbi bűncselekménnyé nyilvánította az erőszakra vagy gyűlöletre uszítást faji, bőrszín szerinti, vallási, származási vagy nemzeti, illetve etnikai hovatartozásuk alapján meghatározott emberek csoportjával vagy e csoport valamely tagjával szemben. A magatartási kódexhez azóta az Instagram, Snapchat, Dailymotion, TikTok, valamint a LinkedIn is csatlakozott.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

NMHH: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió

szo nov 26 , 2022
Döntést hozott a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Klasszik Rádió és a 90,9 Jazzy Rádió tulajdonosi helyzete ügyében: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió – közölte az NMHH. A közlemény szerint a Budapest 92,1 MHz-en üzemelő Klasszik Rádió és a Dél-Budapest 90,9 MHz-en fogható Jazzy […]
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)

És még ez is...