Már megint az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája

Immár a hetedik egymást követő évben lett az Apple és a Google a világ legértékesebb márkája az Interbrand amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.

A száz vállalatot rangsoroló „Best Global Brands” globális márkarangsorban az első helyen az Apple áll, a márka értéke 234,241 milliárd dollár, kilenc százalékkal több a tavalyinál. A második helyezett Google márka értéke nyolc százalékkal, 167,713 milliárd dollárra emelkedett. Tavalyhoz hasonlóan az idén is harmadik helyezett az Amazon, amelynek értéke 24 százalékkal, 125,263 milliárd dollárra nőtt. Nincs változás a következő öt helyen sem: 4. a Microsoft (108,8 milliárd dollár, tavalyhoz képest plusz 17 százalék), 5. a Coca-Cola (63,4 milliárd dollár, mínusz négy százalék), 6. a Samsung (61,1 milliárd dollár, plusz két százalék), 7. a Toyota (56,2 milliárd dollár, plusz öt százalék, a 8. pedig a Mercedes-Benz (50,8 milliárd dollár, plusz öt százalék). A tavalyi 10. helyről a 9. helyre lépett előre a McDonald’s, amelynek márkaértéke négy százalékkal, 45,4 milliárd dollárra emelkedett.

Négy helyet javított, a 14. helyről a 10. helyre ugrott a Disney, a márka értéke egy év alatt 11 százalékkal, 44,4 milliárd dollár nőtt. Eközben a tavalyi 9. helyről a 14. helyre csúszott vissza a Facebook, amelynek márkaértéke 12 százalékkal, 39,9 milliárd dollárra csökkent. A legnagyobb mértékben a Mastercard márka értéke nőtt, 25 százalékkal, 9,43 milliárd dollárra, és ezzel a tavalyi 70. helyről a 62. helyre lépett előre. A listára először került fel az Uber (87. lett 5,7 milliárd dollár márkaértékkel) és a Linkedln (98. hellyel, 4,9 milliárd dollárral). Hat év után a százas listára ismét visszakerült a Dell, rögtön a 63. helyezést érte el, kilencmilliárd dollár márkaértékkel. A százas rangsorban szereplő cégek együttes értéke 2130 milliárd dollár, ami 5,7 százalékkal több tavalyhoz képest.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

A GVH megadta az engedélyt a gigászok egyesülésére

ked okt 22 , 2019
ShareTweetPinShareEngedélyezte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az eMAG.hu online áruházat működtető Dante International Kft. és az edigital.hu online áruházat, valamint országszerte 16 boltot üzemeltető Extreme Digital Zrt. egyesülését — közölte a GVH. Az indokolás szerint a lépés nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a műszaki termékek piacán, ugyanis azon belül az […]
eMAG

És még ez is...