K&H: erősödő mobilbanki digitális biztosítási szolgáltatások

Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetőjeA pénzügyek intézése egyre inkább a digitális térbe, a számítógépekről az okoseszközökre költözik, ezért a K&H Bank tovább bővítette egyre népszerűbb mobilbanki digitális biztosítási szolgáltatásait — ismertette Németh Balázs.

A K&H Csoport innovációs vezetője elmondta, hogy a bank digitálisan aktív ügyfeleinek aránya idén csaknem 85 százalékra emelkedett a tavalyi több mint hetven százalékról, és a következő egy évben akár további tíz százalékponttal is bővülhet; a 670 ezer digitálisan aktív ügyfélből pedig mintegy félmillióan használják a mobilbankot. Havonta mintegy 3,2 millió érintésmentes fizetési tranzakciót bonyolítanak le az ügyfelek, ötödét valamilyen okoseszközön, okostelefonon vagy okosórán.

A K&H mobilbankjában egyre több biztosítási szolgáltatás érhető el: kockázati életbiztosítás, kárbejelentés és a kárügyintézés is nyomon követhető, valamint az összes, már megkötött biztosítást is át lehet tekinteni. Ismertetése szerint a K&H mobilbankban elérhető biztosítási szolgáltatások közül az egyik legnépszerűbb az utasbiztosítás, mely 2021-ről 2022-re több mint öt százalékkal nőtt. Több mint 12 ezren a mobiljukon kötik meg ezt a fajta biztosítást. A mobilon bejelentett kárügyek száma is emelkedett, a funkció K&H mobilbanki megjelenése óta a bejelentések hét százaléka ezen a csatornán keresztül érkezett.

Németh szerint a prognózisok azt jövendölik, hogy 2024-re több mint 7,1 milliárd mobiltelefon-felhasználó lesz a Földön, tízből kilenc embernek lesz mobiltelefonja, többségében okostelefon. A K&H célja, hogy a legfejlettebb digitális megoldásokat nyújtsa ügyfelei számára, minél több szolgáltatást elérhetővé téve egyetlen platformon – tette hozzá, megjegyezve, hogy Kate, a mobilbankban elérhető személyes digitális asszisztens segít eligazodni a funkciók között, és akár magát a szolgáltatást is elindítja.

A K&H Biztosító tavalyi nettó eredménye hatmilliárd forint lett az extraprofit-adó levonása után, az előző évi 6,7 milliárd forintot követően. A nem-életbiztosítási terület díjbevétele egy év alatt 12 százalékkal emelkedett, és elérte az 58 milliárd forintot. A legdinamikusabban növekvő üzletágak a casco, a lakásbiztosítás és a kkv voltak, két számjegyű növekedéssel, míg a kgfb szintén bővült éves szinten, kilenc százalékkal. Az életbiztosítási terület kifejezetten jól teljesített: a rendszeres díjas, befektetéshez kötött üzletág éves szinten húsz százalékkal, a rendszeres díjas kockázati életbiztosítások üzletága pedig 11 százalékkal bővült. A biztosító saját tőkéje 28,6 milliárd forint volt, mérlegfőösszege pedig 185,6 milliárd forint 2022 év végén.

A K&H-csoport 3700 munkatársat foglalkoztat, országszerte 195 lakossági ügyfélpontot működtet, és csoportszinten 1,6 millió ügyfele van. A magyar gazdaság működését csaknem 3300 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A cégcsoport 2300 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít megrendeléseket és folyamatos tevékenységet.


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Optimista a német villamosipari és digitális ágazat

ked ápr 18 , 2023
ShareTweetPinShareJavított idei növekedési előrejelzésén a német villamosipari és digitális szakma képviseleti szervezete, a ZVEI. A villamosenergia-ipari és digitális ipari szövetség (ZVEI) a Hannoveri Vásár megnyitása alkalmából a honlapján közzétett prognózisában a korábbi előrejelzésben szereplő stagnálásról reálértéken egy-két százalékosra növelte az ágazattermelésének idei növekedési előrejelzését. A prognózis rámutat, hogy az idei első […]
áramkőr

És még ez is...