Versenyellenes hirdetési piac: az EU vizsgálja a Facebookot

Margrethe VestagerAz Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook közösségi portál megsértette-e az uniós versenyszabályokat a hirdetési piacon szerzett információk jogszerűtlen felhasználásával a versenytársak megkárosítására.

Margrethe Vestager, az uniós bizottság digitális korra felkészült Európáért felelős biztosa közölte: az Európai Bizottság azt vizsgálja, hogy a közösségi oldal visszaélt-e a rendelkezésére álló, nagymennyiségű adattal a versenytársak kárára, illetve, hogy a megszerzett adatok indokolatlan versenyelőnyt biztosítanak-e a vállalatnak az online apróhirdetések piacán. A vizsgálat azt is fel fogja mérni, hogy a Facebook Marketplace nevű online apróhirdetési szolgáltatása megfelel-e az EU versenyszabályainak, vagy a felvetődött aggályoknak megfelelően jogszerűtlenül használja-e az üzleti szempontból érzékeny információkat saját szolgáltatása népszerűsítésére. Vestager emlékeztetett, hogy a Facebookot havonta csaknem 3 milliárd ember használja, felületein csaknem hétmillió cég hirdet. A vállalat hatalmas mennyiségű adatot gyűjt közösségi hálózata felhasználói tevékenységeiről, ami lehetővé teszi számára, hogy hirdetéseivel meghatározott csoportokat célozzon meg. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Facebook olyan vállalatokkal is versenyez, amelyektől szintén adatokat gyűjt. “A mai digitális gazdaságban az adatokat nem szabad versenytorzító módon felhasználni” – szögezte le Vestager.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.