Végre kiderült: a tanár fontosabb, mint a számítógép

mobilchildA rendszeres iskolai számítógép-használat nem javítja a diákok teljesítményét és általában rosszabb iskolai eredményekkel van összefüggésben – derült ki a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) globális jelentéséből. Az OECD nemzetközi tanulói tudásszint-vizsgálatok – köztük az általa szervezett PISA-teszt – eredményeire támaszkodva vizsgálta az oktatási célú technikai eszközök hatásait. A szervezet szerint azoknak az oktatási rendszereknek a diákjai, amelyek sokat áldoznak az információs és kommunikációs technológiákra, “nem mutatnak észrevehető fejlődést” az olvasás, a matematika, illetve a tudományok terén – adta hírül a BBC News nyomán az MTI.

Az OECD jelentése szerint azok a tanulók, akik nagy rendszerességgel használnak számítógépet az iskolában, rosszabb eredményeket érnek el, míg a számítógépet mérsékelten – heti egy vagy két alkalommal – használó diákok “valamivel jobban teljesítenek”, mint a számítógépet ritkán használó társaik. Andreas Schleicher, az OECD oktatási igazgatója szerint a tanteremben alkalmazott technológiák elvonhatják a diákok figyelmét, és azt eredményezhetik, hogy a tanulók egyszerűen kimásolják az internetről az “előre elkészített” házi feladatokat. A mutatók szerint “egyetlen olyan ország sincs, ahol a diákok többsége rendszeresen használja az internetet az iskolában és ezzel együtt javul a diákok teljesítménye”.

Az iskolai internethasználatban élen járó hét ország közül háromban – Ausztrália, Új-Zéland és Svédország – állapítottak meg “jelentős hanyatlást”, és három esetében – Spanyolország, Norvégia és Dánia – stagnálást a diákok olvasási képességeink terén. Ezzel szemben azok az országok és városok, amelyekben a legalacsonyabb az iskolai internethasználat mértéke – Dél-Korea, Sanghaj, Hongkong és Japán – a legjobbak között vannak a nemzetközi teszteken. Schleicher szerint ugyanakkor az eredmények nem a technológiával segített pedagógia ellen hangolnak, hanem a jelenleginél jóval hatékonyabb oktatási módszerek kidolgozását sürgetik.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Digitális művészeti triennálé: interaktív fényinstalláció a globális felmelegedésről

pén szept 18 , 2015
Digitális művészeti triennálét rendez a Magyar Elektrográfiai Társaság (MET) Szekszárdon, a Digitális Agóra című tárlat tematikája a fény nemzetközi évéhez kapcsolódik. A szombaton, a szekszárdi Művészetek Házában és a Babits Mihály Kulturális Központban nyíló kiállításon 128 alkotó 240 művét láthatja a közönség — mondta Haász Ágnes, a társaság elnöke az […]
optikai kábel

Friss, ropogós