Tizenötmilliós büntetéssel megúszta a Magyar Telekom

forintTizenötmilliós pénzbírsággal büntette a Magyar Telekomot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). 

A fogyasztók a korábbiakkal ellentétben most már a Magyar Telekom minden ügyfélszolgálatán leadhatják a szolgáltatáshoz szükséges eszközöket: a set top boxokat, routereket és azok tartozékait. A hatóság vizsgálata szerint a szolgáltató több esetben jogsértően fizettetett az ügyfelekkel kártérítést is. A hatóság a bírság kiszabása mellett a jogsértések megszüntetésére kötelezte a szolgáltatót, amely együttműködően és konstruktívan változtatott eddigi gyakorlatán.

A Magyar Telekom az általános szerződési feltételei (ÁSZF) és a jogszabályok alapján fix összegű, úgynevezett átalány-kártérítést számíthat fel, ha az előfizető a szerződés megszűnése után nem adja vissza a rendelkezésére bocsátott, a szolgáltató tulajdonában álló technikai eszközt, legyen az set top box, router vagy azok tartozékai. A szolgáltató azonban sorozatosan olyan készülékek miatt is átalány-kártérítéseket követelt a fogyasztóktól, amelyeket valójában korábban már leadtak a Magyar Telekomnak. Ezzel 2013. augusztus 5. és 2015. április 22. között legalább 468 esetben eltért az általános szerződési feltételeitől, és az NMHH október 26-ai határozata szerint jogsértést követett el. A távközlési társaság jogszabályt sértett azzal is, hogy a helyszíni ellenőrzéseken hét ügyfélszolgálati helyszínből hat esetében nem tette lehetővé a technikai eszközök személyes leadását.

Az NMHH – tizenötmillió forintos bírság kiszabása mellett – kötelezte a szolgáltatót a jogsértések megszüntetésére, és intézkedési terv kidolgozását írta elő, amelyben a szolgáltatónak rendelkeznie kell arról, hogyan és mikor kompenzálja a megkárosított ügyfeleket. Emellett a Magyar Telekomnak felül kell vizsgálnia a 2016. március 30-át megelőző egy évben kibocsátott átalány-kártérítési számláit is. A bírság összegének megállapításánál a hatóság figyelembe vette az eset összes körülményét, többek között az érintett előfizetők nagy számát, az ismételt jogsértést, az okozott érdeksérelmet, de enyhítő körülményként azt is, hogy a távközlési cég az eljárás alatt folyamatosan együttműködött a hatósággal.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.