A digitális megoldások egyre jobban terjednek a bankolásban, azonban, a bonyolultabb, nagyobb elköteleződést igénylő pénzügyi termékeknél az ügyfelek még mindig igénylik a személyes tanácsadást. A tanácsadás és a digitális folyamatok összeegyeztetése a bankolás egyik legnagyobb kihívása, ebben pedig a digitális asszisztencia is fontos szerephez jut a jövőben. Jelenleg a tanácsadás és a digitális folyamatok összeegyeztetése az egyik legnagyobb kihívás, ebben pedig a digitális asszisztencia is fontos szerephez juthat. Kulcsfontosságú ugyanis, hogy az ügyfelek megfelelően végig legyenek vezetve a digitális folyamatokon.
„Ahogy halad a digitalizáció az egyszerűbbtől a bonyolultabb termékek irányába, úgy nő az ügyfelek bizalma is a teljesen online megoldások iránt is. A mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021-re megközelítette az 1,3 milliót, míg 2022 első negyedévében például a bankszámlanyitások 44 százaléka digitálisan, mobilapplikáción keresztül történt. A szolgáltatás indulása óta több mint harmincezer számlát nyitottak teljesen online ügyfeleink. A személyi kölcsönök esetében is kilőttek a digitális igénylések: a teljes piacon még ugyan alacsony az arányuk, de egyre növekszik. Mára minden második személyi kölcsön igénylést teljesen online bonyolítanak ügyfeleink” – állítja Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője egy szakmai konferencián.