Az országúti bringázás és a V-fék legendája

bikepro.huA modern kerékpározás világában számos olyan járgánnyal találkozhatunk, amelyekre ha ránézünk, azt a látszatot keltik, hogy nincs is rajtuk fék. Persze, mi tisztában vagyunk azzal, hogy ez lehetetlen. Az aerodinamikus kialakítású időfutam bicajok esetén mondjuk ez még nem is lenne meglepő, de napjainkban a normál országúti bringák is követik a példájukat.

Azt, hogy ez mit is takar pontosan, a következő cikkben tudhatod meg. Tarts velem, nem fogod megbánni!

Az országúti kerékpárok kialakítása

Az országúti bicikliket leginkább egyenes terepre, nem meglepő módon az országútra tervezték, így a hosszabb bringás utak alatt a legfőbb segítségünk. A Bikepro.hu kerékpár webshop országúti kerékpárjai között sok-sok minőségi darab képviselteti magát, így mindenki megtalálja a hozzá passzoló kétkerekű társat.

Az országúti darabok kialakítása a könnyebb haladást támogatja. Ezeken is van fék a bicó elején és a hátsó részén, azonban a legtöbbször rejtve vannak. Az első fék általában a karbon villa hátsó-belső oldalára kerül, míg a hátsó féket a láncvillákba szerelik be a gyártók, s néha a támvillák szárai között lapul meg.

Az a csavar az egészben, hogy nem a tipikus országúti gépeken látható patkófékekről beszélünk, hanem mindig V-fékekkel van dolgunk.

V-fék konkrét előnyei

Esztétikus szerkezet esetén jól tud kinézni a V-fékkel ellátott bicaj. Sokkal egyszerűbb kialakítással rendelkezik, szemben a patkóval. Nemcsak egyszerűbb, de könnyebb is, így maga a gép egyaránt könnyebb lehet.

A rejtett elhelyezés előnye továbbá, hogy áramvonalasabb lesz tőle a bringa, habár ez leginkább csak versenyhelyzetben mutatkozik meg. A közvetlen húzású V-fékből még az is lehet, hogy sokkal nagyobb fékerő hozható ki.

A V-féket egyébként is megbízható fékként tartják számon, így sokunknak kétségünk sincs a minőséget illetően, az már más tészta, hogy az éremnek két oldala van, és a hátrányokkal is számolnunk kell.

Most pedig jöhetnek a hátrányok!

Felejtsük el a fékpofák precíz szögállítását! Meglehet, hogy így már viszont a fékhatás sem lesz valami erős. A tervezésen nagyon sok minden múlik, ha hanyagul végzik, akkor maga a gép sem lesz túl esztétikus.

Na és a legnagyobb probléma a fékkarbantartás! Vehetjük ki a kereket, a féket is félig muszáj kiszerelni, majd a fékpofát állíthatjuk be. Ezután jöhet a visszaszerelés és a csekkolás. Valamit elnéztünk? Kezdhetjük elölről! Kész horror!

Romolhat a támvillák rezgéscsillapító képessége, ami már a váz kényelmére egyaránt kihat. A váz tömege szintén nőhet a V-fék oldal irányú terhelése, illetve az aero kialakítás miatt.

Mit gondolsz? Az érvek vagy az ellenérvek dominálnak jobban? Te szívesen szelnéd az utakat rejtett fék kíséretében, vagy inkább maradnál a jól bevált patkófékeknél? Rajtad áll!


 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Next Post

Tízmillió eurós tőkebevonás az Antavónál

szo nov 12 , 2022
Tízmillió eurós (~négy milliárd forintos) tőkebevonás történt a személyre szabott hűségprogramokhoz digitális hátteret nyújtó Antavónál. A közlemény szerint az Antavo Szegedről indult, komoly nemzetközi sikerekkel rendelkező tech cég. A négy magyar magánszemély alapította londoni székhelyű Antavo Ltd. – az Antavo Kft. tulajdonosa – tízmillió eurós tőkebevonást hajtottak végre a Euroventures, […]
Euró pénzérme