Tavaly hasítottak a webáruházak

shopA magyarországi webáruházak hetvenhat százaléka növelte forgalmát 2014-ben, és csak hat százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről – derült ki egy friss felmérésből. A kutatás szerint egy vásárlás alkalmával átlagosan húszezer forintot költ el egy vásárló, és ez az érték kétezer forinttal alacsonyabb az egy évvel korábbi felmérésben szerplő értéknél. Száz látogatóból átlagosan 1,35 vásárol a webáruházakban. Az idei felmérés alapján az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a barkácsgépek és szerszámok, az autó- és motoralkatrészek, a szórakoztató elektronika, a könyvek illetve a háztartási és vegyi áruk állnak.

A legelterjedtebb fizetési mód Magyarországon továbbra is az utánvét, a webáruházak kilencven százalékánál lehet így fizetni, de már több mint egyharmaduk bankkártyás fizetést is biztosít. A mobil-fizetési megoldás csupán az internetes áruházak két százalékánál lehetséges. A szállítási módok közül a házhozszállítás az áruházak kilencvenegy százalékánál, a személyes átvételi lehetőség hetvenöt százalékuknál vehető igénybe. Egyre népszerűbbek a Posta Pont és a Pick Pack Pont átvevőhelyek is, ez a lehetőség a webáruházak huszonnyolc százalékánál választható. A tavaly megjelenő csomagautomaták pedig már minden tizedik webáruháznál elérhetőek. A kutatás szerint egyre többen (69 százalék) rendelkeznek mobilra optimalizált webáruházzal. A webáruházak nyolcvankilenc százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, és háromnegyedüknél mindössze egy ember foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal — írja az MTI a Webshop-Experts Kft. közleményére hivatkozva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.