Sikeresek a közösségi oldalakon elhelyezett hirdetések

 

Számszerűsítve az online reklámok kattintásait, megállapítható, hogy érdemes ezt a felületet használni. Leginkább az Y generáció (1980 után születettek) tagjai kíváncsiak a közösségi média felületein elhelyezett hirdetésekre. A korcsoport több mint fele (57 százalék) tájékozódott már ilyen módon. Az életkor növekedésével lankad az érdeklődés: az X generáció tagjainak (1966 és 1980 között születetteknek) 49 százalékát, a Baby Booemers-ek (a II. világháború után, 1946 és 1965 között születetteknek) 38 százalékát szegezi a fizetett közösségi felület a számítógép elé. Magyarországon ez a sorrend felborul, ugyanakkor sokkal nagyobb a közösségi reklámok iránti érdeklődés: az Y-generáció 74 százaléka, az X 65 százaléka és a Baby Boomers-ek 68 százaléka kattintott már ilyen felületen reklámra. A mobiltelefonokon elhelyezett reklámok népszerűségének hasonló a sorrendje a generációk körében: az Y generáció 45 százaléka, az X generáció 43 százaléka, s a Baby Boomers-ek 34 százaléka követi őket. A rangsor ebben az esetben is más idehaza, de az érdeklődés a nemzetközinél valamivel alacsonyabb: 38 százalék az Y-generáció körében, negyven százalék az X-nél és 42 százalék a Baby Boomers-eknél. A leggyengébb kattintási aránya a hirdetések közül az olyan e-mailben küldött kiskereskedelmi hírleveleknek van, amelyeket mobilon olvasnak: az Y generáció harminc százaléka, az X generáció 31 százaléka, a Baby Boomers-ek 25 százaléka kattint rájuk. Magyarországon ezek az arányok sokkal alacsonyabbak, rendre hat százalék, tíz százalék és tíz százalék.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.