Neelie Kroes: még nem elég

 

Az Európai Unió polgárainak közel fele (46 százaléka) használja az internetet munkahelykereséshez, közkönyvtár igénybevételéhez, adó-visszaigényléshez, születés anyakönyveztetéséhez, útlevél kérelmezéséhez vagy más e-kormányzati szolgáltatás igénybevételéhez. A megkérdezettek 80 százaléka úgy véli, hogy az online közszolgáltatásokkal időt takarít meg, 76 százalékuk találja vonzónak e szolgáltatások rugalmasságát, 62 százalékuk szerint pedig pénz takarítható meg velük. E felhasználók azonban elégedettebbek az online banki ügyintézéssel (8,5-es elégedettségi mutató egy nullától tízig terjedő skálán) és az online vásárlással (7,6), mint az online közszolgáltatásokkal (6,5). Neelie Kroes, az Európai Bizottság alelnöke a következőképpen reagált ezekre az eredményekre:„Az európai e-kormányzat ígéretes tendenciákat mutat. Ám az a tény, hogy a felhasználók elégedettebbek az online banki ügyintézéssel, mint az online közszolgáltatással, azt mutatja, hogy a közigazgatási szerveknek az e-kormányzati szolgáltatásokat jobban hozzá kell igazítaniuk a felhasználói igényekhez.Nekünk pedig többet kell tennünk azért, hogy az e-kormányzat nemzetközi viszonylatban jól működjön.” Az európai digitális menetrend azt a célt tűzte ki, hogy 2015-ig az e-kormányzati szolgáltatások az Európai Unió polgárainak ötven százalékhoz eljussanak — olvasható az europa.eu-n.

Ez is érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.