Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók regisztrálhatnak, és lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék, elkerülve a bírósági eljárást. Magyarországon ilyen jellegű vitarendezésre csak a fogyasztó kezdeményezésére van lehetőség. Az online vitarendezési platformon található egy elektronikus űrlap, amelyet a panasszal élőnek hiánytalanul ki kell töltenie. Az online vitarendezési platformon keresztül az Európai Unió összes hivatalos nyelvén van lehetőség a panasz benyújtására. Továbbá a platform az esetleg szükséges fordításokhoz fordítóprogramot működtet, ezért az sem jelenthet problémát, ha nem beszéli annak az országnak a hivatalos nyelvét, amelyben a kereskedő telephelye van.
A következő adatokat kell megadni
- A fogyasztó neve, e-mail címe és postai címe (ha van, akkor a képviselő neve, e-mail címe és postai címe is)
- A kereskedő neve és e-mail címe, weboldala és postai címe (ha van, akkor a képviselő neve, e-mail címe és postai címe is)
- A fogyasztó vagy képviselője által ismert nyelv vagy nyelvek
- Az ellenérdekű fél által ismert nyelv, amennyiben ez az adat rendelkezésre áll
- A panasszal érintett áru vagy szolgáltatás típusa
- Az árut vagy a szolgáltatást valamely honlapon vagy más elektronikus eszközön keresztül kínálta-e fel a kereskedő és rendelte-e meg a fogyasztó.
- A megvásárolt áruk vagy szolgáltatások ára
- Az áruk vagy szolgáltatások vásárlásának időpontja
- Közvetlen kapcsolatba lépett-e a fogyasztó a kereskedővel
- Korábban már foglalkozott-e valamely alternatív vitarendezési fórum vagy bíróság a jogvitával
- A panasz típusa
- A panasz ismertetése
- Ha ismert, akkor az az alternatív vitarendezési fórum vagy fórumok, amelyet vagy amelyeket a kereskedő köteles igénybe venni, vagy amely vagy amelyek igénybevételére elkötelezte magát.
Van akinek még talán időben.
Sokaknak:
Míg tűrhetém, tűrtem becsűletessen:
most már gazember is lennék, de késő -!
Ősz fő, kiszáradt kar, – hová megyek?
(Katona József: Bánk bán)