Minden a kínai okostelefonok garanciájáról IV.

vamkezelesi-nyilatkozatA dualsimsmartphones.hu összegyűjtött minden fontos információt a kínai telefonok garanciális kérdéseiről, hogy önállóan is boldogulj.

Hallottál már a mágikus CN23 vámáru-nyilatkozatról? Na, most fogsz. Ha javításra, vagy garanciális cserére küldesz valamit az EU-n kívül, ki kell töltened a CN23-as vámáru-nyilatkozatot. A CN23 vámáru-nyilatkozat célja, hogy a vámeljárást végző hatóság a csomag felbontása nélkül meggyőződhessen annak tartalmáról. Ettől függetlenül persze a csomagot szúrópróbaszerű ellenőrzés során felnyithatják. Szintén a CN23 nyilatkozat szolgál arra, hogy bizonyítsd, a termék egyszer már járt Magyarország területén. Mivel a vámot és az általános forgalmi adót akkor kell megfizetni, amikor az áru először lép be az országba, ezzel a CN23 vámárú-nyilatkozattal tudod igazolni, hogy a garanciális javításból visszaérkezett termék után korábban már megfizetted a vámot – feltéve, ha az ténylegesen kiszabásra került – és az ÁFA-t. A Magyar Posta előírása alapján a javításra vagy cserére kiküldött áru esetén a CN23-as nyilatkozat mellett egy kiviteli vámáru-nyilatkozatot is ki kell tölteni. Fontos, hogy a kitöltött, és a posta által lepecsételt CN23-as nyilatkozatról kérjünk egy egy másolatot. Amikor a javított termék visszaérkezik Magyarországra, ezt kell majd bemutatni ahhoz, hogy ne kelljen újra kifizetni az ÁFA-t.

Ez is érdekes

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Next Post

Galaxy Note7 affér: a Samsung elnézést kér a felhasználóktól

vas okt 16 , 2016
A Samsung Electronics megerősítette, hogy régió-szerte jelenleg is együtt dolgozik viszonteladóival egy olyan csereprogram kialakításán, amely lehetővé teszi a Galaxy Note7 tulajdonosoknak, hogy Galaxy S7 vagy S7 edge készülékre cseréljék Note7 okostelefonjukat. A programban részt vevő vásárlók az árkülönbözetet visszakapják vagy másik alternatívaként a vételár teljes összegét visszakérhetik, illetve további […]